וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטו אופ: מסלימאן ועד שרה ג'סיקה פרקר

טלי גולדשטין

29.5.2008 / 13:05

בלבנון נבחר נשיא חדש, בנפאל בוטל שלטון המלוכה לאחר 240 שנים ובניו יורק צבאו המעריצים בבכורת הסרט "סקס והעיר הגדולה"

סוף למשבר -

(כתבת: טלי גולדשטין)

לאחר חצי שנה ללא נשיא בלבנון, הפרלמנט הלבנוני בחר ביום ראשון במפקד צבא לבנון, הגנרל מישל סלימאן, לתפקיד ברוב מוחץ. תושבים רבים הביעו שמחה על תום המשבר ויצאו לרחובות מנופפים בדגלי לבנון. האירוע זכה להתעניינות חסרת תקדים מצד העולם, שבאה לידי ביטוי, בין השאר, בהגעתם של 700 עיתונאים לביירות על מנת לכסותו.

אסון רודף אסון -

כשבועיים לאחר שפקדה את חבל סצ'ואן שבסין רעידת אדמה קטלנית שגבתה את חייהם של למעלה מ-68 אלף בני אדם, הטבע המשיך להטיח חרונו על האזור גם השבוע. שטפונות עזים גבו את חייהם של 50 בני אדם לפחות והותירו 4,000 מחוסרי בית השבוע. מחוז גוויז'ו שבסצ'ואן נפגע בצורה הקשה ביותר בשטפונות, עם 36 הרוגים ו-14 נעדרים.

דלק שווה זהב -

בעוד הנפט ממשיך לשבור שיאים כמעט מדי יום, עולים מחירי הדלק ברחבי העולם בהתאם. בבולגריה ובבריטניה נמאס לבעלים של חברות ההובלה לספוג את העלויות ואלפי משאיות שיתקו את לונדון ואת בירת בולגריה סופיה השבוע במחאה על מחיר הדלק הגבוה.

מאויב לידיד? -

טייוואן קיבלה השבוע את הזמנת סין לפתוח מחדש בשיחות בילטרליות, שהושהו במשך העשור האחרון על רקע היחסים המתוחים בין שתי המדינות. צעד זה מהווה סימן נוסף להתחממות היחסים בין האויבות לשעבר. ביום רביעי, בצעד שמהווה אולי נקודת מפנה ביחסי המדינות, נפגש וו פו-שיונג, יו"ר המפלגה הקומוניסטית השלטת בטייוואן, עם נשיא סין הו ג'ינטאו בביייג'ין.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הולדת הרפובליקה -

באסיפה מיוחדת שהתקיימה ביום רביעי בבירת נפאל, קטמנדו, הצביעו מפלגות המדינה על ביטול שלטון המלוכה לאחר 240 שנים. 560 צירים הצביעו בעד, ו-4 צירים בלבד הצביעו נגד. האסיפה קראה למלך גיאננדרה לפנות את ארמונו תוך 14 יום, אחרת יפונה בכוח. לפני שהתקבלה ההחלטה באופן רשמי, כבר התאספו המונים ברחובות וחגגו את ביטול השלטון ההינדי.

פליטת פה -

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ברק אובמה הודה השבוע בטעות מביכה במיוחד. ביום שני, במהלך עצרת לרגל יום הזיכרון האמריקאי, אמר אובמה כי דודו השתתף בשחרור מחנה אושוויץ, בעוד דפי ההיסטוריה מוכיחים כי למעשה היה זה הצבא האדום ששחרר את מחנה המוות מהנאצים. אובמה התנצל לאחר מכן ואמר כי התכוון בכלל לאח סבו שסייע לשחרר את מחנה בוכנוואלד. אולי כדאי שישוב לספסל הלימודים לקורס מזורז בהיסטוריה לפני שיתיימר להיות מנהיג העולם החופשי.

לא למקדונלד'ס! -

לאחר חרם של חמש שנים על יבוא בשר בקר מארצות הברית, החליטה דרום קוריאה לפתוח את שווקיה לבשר האמריקאי. אלפי תושבים זועמים יצאו לרחובות הבירה סיאול במחאה על ההחלטה. דרום קוריאה אסרה את יבוא הבשר מארצות הברית ב-2003 על רקע חשש מפני מגפת "הפרה המשוגעת", שפשטה אז בארץ הולדתו של רונאלד מקדונלד. דרום קוריאה היתה אז הצרכנית השלישית בגודלה של בשר מארצות הברית.

הכלב מאחור - מכונית לכלבים

יצרנית המכוניות היפנית "הונדה" אינה מתעלמת מבעלי חיות המחמד. החברה השיקה ביום חמישי מכונית משפחתית ידידותית לכלבים. מכונית המיני ואן החדשה מבטיחה להיות התשובה לבעלי כלבים שפשוט מסרבים להשאיר את חיית המחמד מאחור. חלל המכונית מרווח יותר והרצפה נמוכה מהרגיל על מנת להקל על הכלבים לקפוץ לתוך המכונית. כמו כן, הריפוד עשוי מחומר קל במיוחד לניקוי שערות כלבים. עכשיו אפשר לנסוע עם הכלב לצפון.

על העוקם -

המגזל הנטוי בפיזה שבאיטליה הפסיק להתנודד בפעם הראשונה בכל 800 שנות קיומו. כך מסר השבוע צוות המהנדסים שפעל לייצובו. לדבריהם, המגדל יישאר יציב במהלך 300 השנים הבאות לפחות. עוד במאה ה-12 עם בנייתו, הבחינו הפועלים כי המגדל מתחיל לזוז. ניסיונותיהם ליישרו עלו בתוהו וכך נולד מגזל פיזה הנטוי המפורסם.

הציפיה משתלמת -

ארבע שנים עברו מאז שתינו בפעם האחרונה "קוסמופוליטן" עם קארי, מירנדה, שרלוט וסמנתה והציפיה השתלמה. ביום רביעי עלה הסרט "סקס והעיר הגדולה" לאקרנים בהופעת בכורה בניו יורק ועורר התרגשות כללית בקרב נשות העיר הגדולה. בישראל, הוקרנה בכורת הסרט ביום שישי. אני הייתי שם.

  • עוד באותו נושא:
  • פוטו אופ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully