וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש זוכה: הדוכיפת היא הציפור הלאומית

פנחס וולף

29.5.2008 / 18:30

על ראש הברוש שבחצר בית הנשיא נרשמה שמחה והמולה לאחר שהדוכיפת נבחרה לציפור הלאומית של ישראל. הבולבול - רק במקום השישי

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו גדי וינסטוק)

לאחר חודשים של ציפייה זכתה הבוקר (חמישי) הדוכיפת לציפור הלאומית של ישראל. בטקס מיוחד בבית הנשיא בירושלים, בהשתתפות נשיא המדינה שמעון פרס, השר להגנת הסביבה גדעון עזרא וקצין חינוך ונוער ראשי אלי שרמייסטר, זכתה
הדוכיפת בתואר הרשמי, ועוררה את התרגשותם של כל הנוכחים.

הבחירות לציפור הלאומית נערכו בקרב 155 אלף ישראלים, בהם חברי כנסת, בני נוער, חיילים וילדים. הדוכיפת זכתה ב-35% מהקולות, לאחר שהסתמנה כמועמדת המועדפת כמעט בקרב כל המגזרים. אל המקום השני הגיע הפשוש עם 10.3% ואת המקום השלישי תפסה החוחית עם 9.8%. הבולבול הגיע רק למקום השישי עם 7.2%.

התחרות הושקה לפני כחצי שנה לרגל חגיגות השישים לישראל, ביוזמת החברה להגנת הטבע, מטה השישים, המשרד להגנת הסביבה ומשרד החינוך. מתוף 350 ציפורים ארצישראליות נבחרו בקפידה רק עשר המועמדות הסופיות: בולבול, בז אדום, דוכיפת, חוחית, נשר מקראי, סיקסק, צופית בוהקת, פשוש, שלדג לבן חזה ותנשמת לבנה.

מביאליק ועד שלמה ארצי

הדוכיפת היא ציפור ייחודית ממשפחת הדוכיפתיים. צבעה חום-צהבהב, כנפיה וזנבה מפוספסים בצבעי שחור לבן, ועל ראשה מתנשא סימן ההיכר שלה - ציצית נוצות המזדקרת בזמן מעופה. היא שכיחה בעיקר בשפלת החוף, ותפוצתה מתפשטת בשל ריבוי המדשאות והשדות המעובדים מאז קום המדינה, בהם היא מוצאת את מזונה - חרקים, זחלים ותולעים.

הדוכיפת מוזכרת כבר בתורה, בספר ויקרא ודברים, בין העופות הטמאים. בארץ שמה מקושר גם לגדוד צה"ל הקרויה על שמה, שהוקמה בשנות ה-80 כיחידה המתמחה בלוחמה נגד טנקים. גם השירה העברית לדורותיה לא מתעלמת מהדוכיפת, החל במשורר הלאומי ששיכן דוכיפת הזהב בין הפרת לחידקל, וכלה בשלמה ארצי שמציע ש"לאן שלא תיסע, קח איתך שני בגדים ודוכיפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully