וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג היסטורי: המגדל הנטוי בפיזה התיישר

טלי גולדשטין

29.5.2008 / 12:21

צוות מהנדסים שפעל לייצב את המגדל בן 800 השנים, דיווח כי ניסיונות ההצלה הצליחו, ובמשך 300 השנים הבאות הוא יישאר יציב

המגזל הנטוי בפיזה שבאיטליה הפסיק להתנודד בפעם הראשונה בכל 800 שנות קיומו. כך מסרו היום (חמישי) מהנדסים שפעלו לייצובו. לדברי האחראי על הצוות המפקח על הפרויקט, המגדל יישאר יציב במהלך 300 השנים הבאות לפחות, לאחר שצוות המהנדסים עבד עשר שנים על מנת לייצב את מגדל פיזה. במסגרת העבודות, שעלו 40 מיליון דולר, נחפרו 70 טון של אדמה מהצד הצפוני של המגדל כדי שזה יתיישר מעצמו.

"תקוותנו הגדולה התאמתה. אנו מסוגלים כיום לומר שהמגדל לא יזוז שוב ב-300 השנים הבאות", אמר מיקלה ג'מיולקווסקי. כיום, עשור מאוחר יותר ו-48 ס"מ ישר יותר – מראים המוניטורים המשוכללים שהוטמנו באדמה מתחת ליסודות ובמגדל עצמו, כי הוא הפסיק לנוע לחלוטין.

כבונוס נוסף, הרשויות באיטליה מתכננות עתה לפתוח מחדש את ה"פלא הסודי" של המגדל. עד 1935, אפשרי היה להיכנס בדלת הצדדית של המגדל ולהציץ כלפי מעלה שבע קומות ולראות השמיים. אך מאז, הוסתר המראה על ידי ציוד המדידה של הצוותים השונים שנשמר בעליית הגג. עתה ניתן יהיה להוציא את הציוד, ולראות שוב את השמיים.

עוד במאה ה-12 עם בנייתו, הבחינו הפועלים כי המגדל מתחיל לזוז. ניסיונותיהם ליישרו עלו בתוהו וכך נולד מגזל פיזה הנטוי המפורסם. המגדל נסגר לציבור ב-1990, לאחר שהוגדר כסכנה בטיחותית. הניסיון האחרון ליישרו בוצע תחת משטרו של הרודן בניטו מוסליני, שרצה לראותו ישר כסרגל. המאמצים אז ליישר את המגדל באמצעות שפיכת מלט ליסודות הניבו את התוצאה ההפוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully