וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: האיש החזק בבריטניה - טוני בלייר

טלי גולדשטין

29.5.2008 / 10:55

מסתמן כי העם הבריטי לוקה בנוסטלגיה קלינית: בראש רשימת האנשים החזקים במדינה שני ראשי ממשלה לשעבר - תאצ'ר ובלייר

על אף שפרש מתפקידו כראש ממשלת בריטניה לפני למעלה משנה, טוני בלייר עדיין נחשב לאדם החזק והמשפיע ביותר במדינה. כך עולה מסקר חדש שפורסם היום (חמישי) ב"טלגרף" הבריטי. בסקר שכלל אלף אנשי עסקים מובילים, קיבל בלייר 20% מהקולות. גורדון בראון, ראש הממשלה המכהן, פיגר מאחוריו עם 19%.

מנהיג המפלגה השמרנית, דיוויד קמרון, דורג במקום החמישי אחרי איל ההון סר ריצ'רד ברנסון ויו"ר ענקית המדיה "ניוז קורפ" רופרט מרדוק, שדורגו במקומות השלישי והרביעי בהתאמה. רומן אברמוביץ', הבעלים של מועדון הכדורגל "צ'לסי", אולי מאוכזב מהפסד קבוצתו בליגת האליפות בשבוע שעבר, אך הוא יכול להתנחם בכך שנכנס לרשימת עשרת האנשים המשפיעים ביותר בבריטניה – גם אם במקום העשירי.

המלכה אליזבת השניה נבחרה כאישה החזקה ביותר במדינה עם למעלה מ-33% מהקולות. במקום השני דורגה ראש הממשלה לשעבר מרגרט תאצ'ר שגרפה 18% מהקולות. ג'יי.קיי. רולינג, מחברת ספרי "הארי פוטר", דורגה במקום השלישי, עם 11%.

ברשימת האנשים החזקים ביותר בעולם הספורט הבריטי, כיכב דיוויד בקהאם הכדורגלן במקום הראשון בקרב הספורטאים הגברים המשפיעים ביותר, עם 41% מהקולות. אשתו ויקטוריה בקהאם הופיעה אף היא בסקר. היא דורגה כאישה השלישית המשפיעה ביותר ברשימת אנשי הבידור הבריטים ובמקום הרביעי ברשימת הנשים החזקות ביותר במדינה. הדוגמנית קייט מוס דורגה במקום השביעי ושרי בלייר, אשתו של טוני בלייר, תפסה את המקום התשיעי.

"המפתיע הוא שכמעט כל הדמויות הפוליטיות שדורגו במקומות גבוהים, כגון טוני בלייר ומרגרט תאצ'ר, כבר לא מכהנים בתפקיד. נדמה כי אנשים נוטים לחטוא בנוסטלגיה לאחר זמן מה ואולי זו הסיבה", אמרה קולט לאונג-סון, מקבוצת "לידרס אוף לונדון" שערכה את הסקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully