וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האיסלם ממלא ריק מוסרי בבריטניה"

טלי גולדשטין

29.5.2008 / 10:51

לדברי בישוף בריטי בכיר, שקיעת הערכים הנוצרים מאז שנות ה-60 הביאה להתחזקות האיסלם. מולו לא מצליחה הנצרות להילחם

שקיעת הערכים הנוצרים יצרה"'ריק מוסרי" בבריטניה אותו ממלא כעת האיסלם הקיצוני. כך אמר היום (חמישי) אחד מהבישופים החשובים במדינה. לפי דיווח ה"טלגרף" הבריטי, הבישוף של רוצ'סטר, מייקל נאזיר-עלי, טען כי המהפכה החברתית והמינית של שנות ה-60 הובילה לירידה חדה בהשפעת הנצרות על החברה, מולה לא מצליחים מנהיגי הכנסייה להלחם.

לדברי נאזיר-עלי, בריטניה נתונה תחת השפעת דוקטרינת "הסיפוק העצמי", שהובילה להרס חיי המשפחה, עלייה בשימוש בסמים ובצריכת האלכוהול ואלימות חסרת תכלית ברחובות.

עוד הזהיר הבישוף כי האיסלם הקיצוני ממלא כעת את הריק שנוצר עם שקיעת הנצרות. דבריו, שהתפרסו בכתב העת הפוליטי "סטנדפוינט", נאמרו לאחר שלפני מספר ימים האשים נאזיר-עלי את הכנסייה של אנגליה בכך שהיא נכשלת במשימתה להמיר מוסלמים בריטים לנצרות.

הבישוף טוען במאמרו כי בריטניה לעולם לא תהפוך לאימפריה עולמית ללא תחיית הנצרות. השפעת הנצרות על החברה בריטית החלה לפוג בשנות ה-60, כשתיאולוגים ומנהיגי הכנסייה נכנעו לערכים שהפיצו סטודנטים מרקסיסטים, שעודדו את המהפכה החברתית והמינית.

"המרקסיזם - קשקוש גמור"

נאזיר-עלי, שקיבל איומים על חייו לאחר שאמר מוקדם יותר השנה כי יש חלקים בבריטניה שאסורים לכניסת אנשים שאינם מוסלמים, אמר שהמרקסיזם התגלה כקשקוש גמור, אך כעת בריטניה מתמודדת עם איום אידיאולוגי מסוכן יותר – האיסלם הקיצוני.

כנשאל באלו כלים ניתן להילחם באידיאולוגיה המאיימת, אמר הבישוף כי ערכים כמו כבוד הדדי וסובלנות כבר לא חזקים דיים כדי להתמודד עם המשימה. לדבריו, קבלת הפנים הנוצרית הוחלפה בדוקטרינה חילונית הדוגלת ברב תרבותיות, שהובילה לכך שמהגרים בבריטניה יצרו לעצמם קהילות מופרדות בתוך החברה.

עוד הוסיף כי ערכים חברתיים רבים כגון כבוד לחיי אדם, שיוויון וחופש מבוססים על ערכים נוצרים וללא תמיכת הדת הנוצרית, אין הם יכולים להתקיים. עקב כך, אמונות חדשות המבוססות על ערכים שונים תופסות את מקומם. "האיסלם הקיצוני, לדוגמה, מעמיד את ה"אמה" –הסולידריות המוסלמית העולמית – מעל חופש הפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully