וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תקיפת ארה"ב באירן - מוצא אחרון"

29.5.2008 / 2:07

כך אמר שגריר ארה"ב באו"ם לשעבר ג'ון בולטון. לדבריו, ארה"ב ובנות בריתה לא עשו די כדי למצוא אלטרנטיבה לפתרון בעיית הגרעין האירני

"מבצע צבאי נגד אירן יהיה מוצא אחרון". כך אמר אמש שגריר ארצות הברית באו"ם לשעבר ג'ון בולטון שהוסיף, כי ארה"ב ובנות בריתה לא עשו די כדי למצוא אלטרנטיבה לפתרון בעיית הגרעין האירני.

עם זאת, בולטון, שהיה הסמן הימני והניצי בממשלו של נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, אמר כי "חמש שנים של משא ומתן כושל עם טהרן בנושא תוכנית הגרעין הותיר שתי אופציות: הפלת המשטר או מתקפה צבאית". לטענת בולטון, האופציה של החלפת שלטונו של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אפשרית, כיוון שהמצב הכלכלי במדינה קשה וישנו מתח בין קבוצות אתניות שונות במדינה.

בולטון אמר את הדברים בכנס לכבוד צאת ספרו החדש "כניעה היא לא אופציה". לדבריו, ההתעקשות של בריטניה, צרפת וגרמניה להמשיך ולנהל מו"מ עם אירן היא כישלון.

תוכנית פיתוח הנשק הגרעיני לכאורה של אירן ממשיכה להוות סוגיה מדאיגה "הדורשת הסברים מעמיקים", אמרה השבוע הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א). בדו"ח חדש על אירן, מציינת הסוכנות כי בבעלות הממשלה האירנית 3,500 צנטריפוגות הפועלות במתקן העשרת האורניום התת קרקעי 'נתנז'. בנוסף, מדווחת הסוכנות כי עדיין לא קיבלה גישה לאתרים גרעיניים באירן, אותם ביקשה לראות עוד באפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully