וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער שנחשד בלינץ' בערבים: "עשו ממני מפלצת"

נתיב נחמני

28.5.2008 / 20:24

בית המשפט העליון שחרר ממעצר את אחד הנערים החשודים בביצוע לינץ' בשני ערבים בירושלים. "לא יכולתי להפסיק את הלינץ'"

"עשו מאיתנו מפלצות ואני לא מאחל לאף אחד לעבור מה שעברתי", כך סיפר הערב (רביעי) לוואלה! חדשות ל', אחד הצעירים שהואשם בהתארגנות תקיפת ערבים סמוך לקניון פסגת זאב בערב יום השואה.

בית המשפט העליון שיחרר אותו הבוקר לביתו, לאחר שעורך דינו ראובן המבורגר הצליח לשכנע כי לא היה בין אלו שתקפו. ל' אמר, "אם הייתי מקבל הודעה כזאת היום, אפילו לא הייתי הולך לשם בכלל". ל' עוד לא בן 18 ואין לו כל עבר פלילי, אבל מאז נעצר בביתו הורה בית המשפט על מעצרו עד לתום ההליכים נגדו, הוא הספיק לרצות 22 ימים במעצר, עד להחלטת העליון היום.

"הגעתי למקום עם חבר בעקבות הודעת ICQ שבה נאמר שיש מקום מפגש שם רוצים להרביץ לערבים. לא היתה שום התארגנות ושום כלום. הרבה ילדים הגיעו מסקרנות ובחיים לא חשבתי שזה ייגמר ככה", סיפר ל'. "פתאום כמה ילדים קפצו על שני הערבים והתחילו להרביץ להם ולקלל אותם".

"ראיתי שאחד ברח ולשני המשיכו להרביץ. אני עמדתי בצד, הסתכלתי, והייתי בהלם איך הם משתוללים וממשיכים להרביץ. כאב לי מאוד לראות את המכות שנתנו לו וריחמתי עליו. אבל לא היתה לי אפשרות להפסיק את זה". לטענתו לא היה לו כל חלק בתקיפה, "אפילו במצלמות האבטחה מראים שאני בכלל בצד השני של הכביש".

"עמדתי בצד והייתי בהלם"

זמן קצר לאחר האירוע נעצר ל' בביתו, שוטרים שהגיעו לביתו הגיעו עם צו חיפוש והחרימו את המחשב שלו, על מנת לאתר את אותן ההודעות שקראו לפגוע בערבים. מאז, הוא היה נתון במעצר. "זה חדר קטן, חנוק, עם ג'וקים. ישבתי שם עם עבריינים מבוגרים ואפילו עם פדופיל שהיה איתי בחדר. ישבתי שם ולא הבנתי מה אני עושה שם. בלילות רציתי לחזור הביתה, ובימים עלו לי למחשבות כל הזמן התמונות מהמקרה. זה לא עזב אותי".

"זה השפיע על המשפחה שלי מאוד קשה, כי הם הפסיקו את כל החיים שלהם, באו לכל הדיונים, ועשו הכל כדי שאחזור הביתה. כולם בכו כל הזמן, וגם אני". היום, שעות ספורות לאחר שחרורו כל מה שהוא מבקש זה לשים את הכל מאחור. "כל מה שאני רוצה עכשיו זה לחזור לחיים הקודמים שלי. הייתי רוצה לשקם את העתיד שלי בלימודים שהפסדתי ובגיוס לצבא שנדחה לי".

ל' הוסיף כי "חבל שלא הראו את הסרט ממצלמות האבטחה לשופט שהאריך לי את המעצר ואז הוא היה יודע שאני לא הרבצתי ושלא דקרתי".

"חבל שהחומר הוסתר מאיתנו", אמר לוואלה! חדשות עורך דינו של הצעיר, ראובן המבורגר, "כל שקיבלנו מהפרקליטות היה רק תמונות סטילס, את הווידאו מזירת האירוע ראינו רק בחדשות. אין לי ספק שאם היינו מקבלים את הוידאו הוא היה משתחרר מוקדם יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully