וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: סניורה מונה שוב לראשות הממשלה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.5.2008 / 21:05

נשיא לבנון הנבחר הטיל את מלאכת הרכבת הקואליציה על רה"מ היוצא. בממשלה שתוקם צפויים להתמנות 11 שרים מטעם חיזבאללה

נשיא לבנון הטרי מישל סלימאן מינה היום (רביעי) את ראש הממשלה פואד סניורה לעמוד בראש הממשלה החדשה, והטיל עליו להרכיב אותה. כל זאת בהמשך להתייעצויות שקיים סלימאן עם חברי הפרלמנט. בהתאם ל"הסכם דוחא", צפויה הממשלה החדשה לכלול 30 שרים, כאשר 11 מהם מטעם חיזבאללה.

68 חברי פרלמנט בחרו בסניורה, בעוד 59 חברי פרלמנט אחרים המליצו לסלימאן להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על אישים אחרים. חיזבאללה לא העמיד מועמד מטעמו. מינויו של סניורה לתפקיד עורר התנגדות בקרב האופוזיציה בלבנון. חבר הפרלמנט מטעם חיזבאללה, מוחמד רעד, אמר כי מדובר בהפרת הסכם דוחא.

הלילה החליט הרוב האנטי-סורי בלבנון לתמוך במועמדותו של סניורה הפרו-מערבי לתפקיד ראש הממשלה תחת הנשיא הנבחר מישל סלימאן. סניורה מכהן כראש ממשלת לבנון מאז יולי 2005. הוא מונה לתפקיד מספר חודשים לאחר ההתנקשות בחיי ראש הממשלה לשעבר רפיק אל-חרירי.

ביום ראשון נבחר מישל סלימאן לנשיא לבנון ברוב מוחץ לאחר ש-118 מתוך 127 חברי הפרלמנט הצביעו בעד. בחירתו מהווה את השלב הראשון ביישומו של הסכם דוחא, שנחתם לפני כשבוע וחצי וסיים את המשבר הפוליטי בלבנון. השלב השני בהסכם הוא הקמת ממשלה חדשה עם 30 שרים, כאשר 11 מהם יהיו מטעם חיזבאללה. בנוסף צפוי חיזבאללה לקבל זכות וטו בממשלה החדשה שתוקם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully