וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכנסת מריחים את סוף עידן אולמרט

פנחס וולף

28.5.2008 / 18:41

מושב הקיץ נפתח לפני כשבוע וריח הבחירות כבר עולה באפי הנבחרים. בש"ס ובעבודה מחפשים דרך החוצה, וגם בקדימה יש סדקים

מושב הקיץ של הכנסת החל רק לפני כשבוע וכבר כעת מורגשת במשכן אווירת סוף עונה. לאחר מסיבת העיתונאים שכינס יו"ר מפלגת העבודה, שר הביטחון אהוד ברק, אולם המליאה והמזנון היו ריקים יחסית. הפוליטיקאים החלו בהתייעצויות ובהערכות המצב הנגזרות מהודעת ברק.

מושב הקיץ של הכנסת נפתח בשבוע שעבר בסימן של משבר קואליציוני. אולם נראה שעדותו של משה טלנסקי אמש, גרמה לטלטלה נוספת בפוליטיקה הישראלית. התגובות במערכת הפוליטית לאחר מתן העדות המרכזית לא מיהרו להגיע, אולם העדות זעזעה את אמות הסיפים של הקואליציה.

השאלה המרכזית שעומדת על הפרק היא האם מסיבת העיתונאים שנערכה היום היא סימן מקדים לנפילת הממשלה או שמא ברק חזר על מעשה שדות ים - איומים לחוד ומעשים לחוד.

בכנסת רווחה היום הדעה כי הממשלה התקרבה צעד נוסף לנפילתה. שעה קלה לאחר סיום מסיבת העיתונאים, חברי הכנסת אופיר פינס, איתן כבל, שלי יחימוביץ' ודני יתום הגישו הצעת חוק לפיזור הכנסת. לטענתם, הדבר נעשה בתיאום עם ברק.

עוד מסיבת עיתונאים ואיום נוסף

במהלך של הגשת הצעת החוק מבקשים אהוד ברק וסיעת העבודה להבדיל בין מסיבת העיתונאים היום למסיבת העיתונאים שניתנה בשדות ים, אז איים ברק כי לאחר פרסום דו"ח וינוגרד המלא הוא יפרוש מהקואליציה - דבר שמעולם לא קרה.

הגשת הצעת החוק לא מעידה על נפילת הממשלה בשבוע הקרוב. רק בעוד שלושה שבועות לפחות תוכל ההצעה לעלות לקריאה טרומית. לכן, כוונתה העיקרית היא הדלקת נורת אזהרה לקדימה עם דד-ליין מוגדר: יש לכם שלושה שבועות עד חודש להחליף את ראש הממשלה, אחרת הכנסת תקבע מועד חדש לבחירות.

גם בקדימה נרשמת התרופפות בתמיכה בראש הממשלה. הבוקר, ח"כ עמירה דותן, שהיתה מהח"כים המגוננים על ראש הממשלה, שיגרה אליו מכתב בו ביקשה את התפטרותו. גם ח"כ יצחק בן ישראל, שנזהר עד כה מלדבר סרה באולמרט, פתח את נצרת לשונו, והסביר על הצורך ביציאת ראש הממשלה לנבצרות או לחופשה. השניים מצטרפים לחברי הכנסת זאב אלקין, מרינה סולודקין ואחרים, שמהווים זה מכבר אופוזיציה פנימית לאולמרט.

נראה שגם ש"ס מחפשת את דרכה אל מחוץ לקואליציה, בדמות התנגדותה לקיצוץ בקצבאות הילדים ולמהלכים המדיניים עם סוריה והפלסטינים. ניתן לומר שיש תחרות סמויה בינה לבין העבודה מי תהיה הראשונה, כדי שלא תגיע לבחירות מעמדת נחיתות של "גם אכלה את הדגים המסריחים וגם גורשה מהעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully