וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלין זוכרת את קורבנות הנאצים בגאווה

28.5.2008 / 16:20

אתר הנצחה חדש הוקם בברלין לזכר כ-100 אלף הומואים שנרדפו ונשלחו למחנות הריכוז בידי הנאצים. 10,000 מהם נרצחו

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

ממשלת גרמניה חשפה אתמול (שלישי) בברלין מצבת זיכרון חדשה המוקדשת לזכר ההומוסקסואלים שנרדפו על ידי המשטר הנאצי. מצבת ההנצחה ממוקמת בפארק "טירגרטן", הסמוך לשער ברנדרבורג, ובמרחק הליכה מאתר ההנצחה לזכר יהודי אירופה שנרצחו בשואה.

במצבת הזיכרון החדשה מבקשת ממשלת גרמניה לכבד את זכרם של אלו שנרצחו על ידי הנאצים, וכסמל נגד חוסר סובלנות, עוינות והוצאתם של ההומואים והלסביות מהחברה.

קלאוס וורייט, ראש העיר של ברלין והומוסקסואל מוצהר, נכח באירוע, ואמר כי אפילו כיום יש לעשות רבות על מנת לעצור את האפליה נגד הומוסקסואלים. "אנחנו עדיין עדים לתקריות של אלימות מילולית ופיזית נגד זוגות הומוסקסואלים ובכלל נגד הומוסקסואלים. עלינו לעמוד על המשמר", הוסיף. את המצבה עיצבו האמנים מייקל אלמגרין ואינגר דרגסט.

"חינוך מחדש" במחנות הריכוז

עם עלייתה לשלטון ב-1933, חוקקה המפלגה הנאצית את סעיף 175 הידוע לשמצה, והחמירה את הענישה נגד הומואים ואת הרדיפה נגדם. במהלך שנות השלטון הנאצי נעצרו כ-100 אלף הומואים, שנשלחו ל"חינוך מחדש" במחנות הריכוז, שם סומנו במשולש ורוד הפוך, שהפך לאחד מסמלי הקהילה ההומו-לסבית. על פי הערכות, כ-10,000 מהם נספו במחנות הריכוז וההשמדה.

גם לאחר נפילת הנאצים ושחרור המחנות לא הופסקה רדיפת ההומואים. חלק גדול מניצולי המחנות לא זכו לפיצויים מהממשלה שהוקמה בגרמניה, כיוון שנחשבו לפושעים. חלקם אף נשלחו לכלא לסיום תקופת מאסרם על פי סעיף 175.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully