וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מערכת ההשכלה הגבוהה בסכנה מוחשית"

נעמה טלמור

28.5.2008 / 15:52

כך אומרים בוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה על רקע אי יישום דו"ח שוחט, ודורשים מהממשלה לדון ביישומו לאלתר

הוועדה לתכנון ותקצוב התריעה היום (רביעי) בפני ראש הממשלה, כי אי יישום דו"ח שוחט שאמור להזרים 1.8 מיליארד שקלים למערכת ההשכלה הגבוהה במהלך החודש הקרוב עלול להביא לפגיעה חמורה. "קיימת סכנה מוחשית על קיומה של מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל", אמרו גורמים בוועדה.

בוועדת התכנון והתקצוב, הפועלת במסגרת המועצה להשכלה גבוהה בישראל ומופקדת על תקצוב האוניברסיטאות והמכללות, מתריעים כי בסוף השנה יאזל תקציב ההשכלה הגבוהה. לפיכך, חבריה דורשים מראש הממשלה, אהוד אולמרט, להביא את מסקנות ועדת שוחט לדיון והצבעה כבר בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון. סביב דרישה זו מתאחדים גם כל ארגוני ההשכלה הגבוהה לרבות הסטודנטים.

תקצוב ההשכלה הגבוהה במדינת ישראל, כמו במערכת הביטחון, מתוכנן אחת לחמש שנים. אלו שתי המערכות היחידות במדינת ישראל המתוקצבות על פי "תוכנית חומש". לפיכך, בסוף השנה הנוכחית יגמר התקציב, ללא תקציב מתוכנן לחמש שנים הבאות.

"אי יישום הדו"ח גורם לקשיים גדולים בתכנון והפעלת שנת הלימודים תשס"ט והשנים שאחריה", אמרו בוועדה לתכנון ותקצוב. פרופ' שלמה גרוסמן, העומד בראש הוועדה, הוסיף כי "היעדר החלטה ברורה של הממשלה בימים הקרובים באשר לתקציב החומש של ההשכלה הגבוהה לא יאפשר תכנון המערכת לשנים הבאות".

גורמים בוועדה הוסיפו, כי חוסר הבהירות סביב יישום הדו"ח כבר משפיע על התנהלות העניינים כיום, וגורם לקשיים רבים בקליטת חוקרים מצטיינים ומדענים מובילים בחוגים השונים באוניברסיטאות המחקר ובמכללות הציבוריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully