וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מתקן: "לא התכוונתי להגיד אושוויץ"

טלי גולדשטין

28.5.2008 / 13:41

הסנאטור אולי בקיא בפוליטיקה, אך בהיסטוריה כללית הוא לא חזק. סיפר כי דודו עזר לשחרר את אושוויץ, בעוד הרוסים היו אלו ששחררו את המחנה

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ברק אובמה הודה אתמול (שלישי) בטעות מביכה במיוחד. יום לפני כן, במהלך עצרת לרגל יום הזיכרון האמריקאי, אמר אובמה כי דודו השתתף בשחרור מחנה אושוויץ, בעוד דפי ההיסטוריה מוכיחים כי למעשה היה זה הצבא האדום ששחרר את מחנה המוות מהנאצים.

בנאום בפני חיילים חלק אובמה את זיכרונותיו האישיים."דוד שלי היה חלק מהכוחות האמריקאים הראשונים שנכנסו לאושוויץ ועזרו בשחרור הניצולים. לפי מה שמשפחתי סיפרה לי, כשחזר דודי מהמלחמה, הוא עלה לעליית הגג והסתגר בה במשך ששה חודשים", אמר אובמה.

גורמים במפלגה הרפובליקנית מיהרו להעמיד אותו על טעותו, כשהבהירו שאת מחנה ההשמדה באושוויץ שחררו כוחות הצבא הסובייטי בשנת 1945, ולא החיילים האמריקאים. בנוסף, הובעה תמיהה לגבי זהות דודו הלוחם של אובמה, שהרי מן הידוע הוא שאמו של אובמה היתה בת יחידה להוריה מקנזס, ואביו היגר לארה"ב מקניה.

קמפיין אובמה תיקן אתמול את הטעות ואמר כי אובמה למעשה התכוון בנאומו לצ'רלי פיין, אחי סבו של אובמה, שלחם ביחידה מספר 89 שנכנסה לשטח גרמניה ב-4 באפריל 1945. פיין עזר בשחרור מחנה בוכנוואלד ולא אושוויץ. "אתמול טעה אובמה כשהתייחס לאושוויץ במקום לבוכנוואלד", אמר ביל ברטון, דובר הקמפיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully