וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון סטון: "רעש האדמה בסין הוא קארמה"

טלי גולדשטין

28.5.2008 / 13:10

בראיון בפסטיבל קאן, אמרה השחקנית כי האסון הטבע שפקד את סין הוא קארמה רעה, כתוצאה מהמדיניות המדכאת שלה בטיבט

השחקנית שרון סטון אמרה כי רעידת האדמה הקטלנית בסין, שגבתה עד כה מעל ל-67 אלף קורבנות, היא "קארמה רעה" הפוקדת את המדינה על רקע המדיניות המדכאת של סין כלפי טיבט. סטון השמיעה את הדברים במהלך ראיון על השטיח האדום בפסיטבל קאן בשבוע שעבר. סרטון וידאו של התקרית צץ בימים אלו באתר יו-טיוב.

במהלך הראיון, נשאלה סטון האם שמעה על המצב בסין בעקבות אסון הטבע. הכוכבת ענתה בתגובה: "בוודאי. זה מעניין מאד מאחר ואני לא מרוצה מהדרך שבה הסינים מתנהגים כלפי הטיבטים. אני לא חושבת שלאף אחד יש את הזכות להיות לא נחמד כלפי רעהו, כך שאני מאד מודאגת ואיני יודעת כיצד לנהוג בסוגיה. איני יודעת כיצד עלינו להתייחס לאולימפיאדה, מאחר והסינים אינם נחמדים לדלאי למה שהוא חבר טוב שלי", אמרה סטון. "ואז קרתה רעידת האדמה וחשבתי לעצמי 'האם זוהי קארמה, כשאתה לא נחמד למישהו ודברים רעים קורים לך כתוצאה מכך'? ", הוסיפה.

סטון, בת ה-50, הודתה כי גישתה התרככה מעט לאחר שקיבלה מכתב מאגודת צדקה טיבטית המתכננת להקים תוכנית סיוע לנפגעי רעידת האדמה. "הם (הטיבטים) רוצים לעזור וזה גרם לי לבכות. זה היה לקח חשוב עבורי שלעיתים עליך ללמוד להרכין את ראשך ולהיות לעזר אפילו לאנשים שאינם נחמדים אליך", אמרה.

תושבים סינים הגיבו על דבריה של סטון וקראו לה להתנצל. "מדוע איננו יכולים לשים את המחלוקת לגבי הממשלה הסינית בצד ורק לחשוב על כך שאנשים מתו? כשצפיתי בסרטון שלה (סטון), התעצבתי מאד. היא אישה טובה ויפה העוזרת לעולם. אך הפעם אינני יכול לקבל את דעתה. שרון סטון צריכה להתנצל בפני האנשים שמתו ברעש", כתב צעיר סיני בתגובה.

בעקבות הדברים שאמרה סטון, הוחרמו בסין הסרטים בכיכובה של השחקנית. נג סי-יואן, מייסד " UME סינפלקס", אחת מרשתות בתי הקולנוע הגדולות בסין ויו"ר איגוד יוצרי הסרטים של הונג קונג, אמר כי החברה שלו לא תציג מעתה סרטים של סטון. לדבריו, שחקנים אינם צריכים לערב דעות פוליטיות אישיות בהתייחסם לאסון הטבע.

סטון על המלחמה בעירק

זוהי לא הפעם הראשונה שסטון מביעה דעתה בעניינים שברומו של עולם. מוקדם יותר השנה, הביעה השחקנית את דעתה לגבי המלחמה בעירק. "כואב לי לראות שתשומת הלב מתמקדת ב-4,000 החיילים האמריקאים שנהרגו בעוד 600 אלף קורבנות עירקים אינם זוכים להתייחסות", אמרה אז לעיתון ערבי. "מלחמה אינה סרט, היא טרגדיה של גופות, קורבנות, נכים, יתומים, אלמנות ועקורים", הוסיפה.

ב-2006, הגיעה סטון לישראל במסגרת משלחת שלום. במסיבת עיתונאים בנוכחות שמעון פרס, אמרה השחקנית כי תסכים לנשק כל אחד בתמורה לשלום במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully