וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין צה"ל חשוד במכירת נשק לעבריינים

נתיב נחמני וקובי מנדל

28.5.2008 / 12:53

הקצין, בדרגת סגן, נעצר ובחקירתו הודה כי גנב רובה וטיל לאו מבסיסי צה"ל שונים ומכר אותם, בשל חובות הימורים אליהם נקלע

הותר לפרסום: קצין צה"ל בדרגת סגן תושב טבריה חשוד כי מכר נשק ואמצעי לחימה לעבריינים. הקצין נעצר ובחקירתו הודה כי גנב רובה מסוגM16 , חלקי רובה וטיל לאו מבסיסי צה"ל ומכר אותם לעבריינים, בשל חובות הימורים אליהם נקלע.

שבעה חשודים נוספים, בהם תושבי טבריה ותושבי הכפרים שבסביבה, נעצרו בחשד למעורבות בפרשה. המשטרה תבקש מחר להאריך פעם נוספת את מעצר החשודים, בהם נאסר מטר מכפר נאחף, וטאלב עותמאן, מוחמד אבח ומוחמד אמון מדיר אל אסד.

הפרשה החלה בערב יום הזיכרון לחללי צה"ל, כאשר ארבעת תושבי דיר אל אסד וכפר נאחף ערכו עסקת נשק בעת צפירת הדומיה. הארבעה קנו את רובה ה-M16 מטל טולדנו, תושב טבריה בן 23, לאחר שזה קיבל את הנשק מהקצין. החשודים נעצרו בעת ביצוע העסקה. הרובה, התברר, נגנב מחייל מילואים בעת שירותו בבסיס צה"ל בגוש עציון.

שלשום חלה התפתחות בחקירה עם מעצרו של הקצין, המשמש כמ"פ ביחידת נ"מ בצפון. בחקירתו הודה כי גנב את הרובה, כמו גם חלקים שונים של כלי הנשק וטיל לאו מבסיס בצפון.

הקצין הודה שהעביר את אמצעי הלחימה לטל טולדנו, ומסר כי עבריינים נוספים בטבריה פנו אליו בבקשה לקבל אמצעי לחימה שונים. במהלך החקירה נעצר חשוד נוסף, אשר אזרעי, בעת שניסה לבצע עסקה נוספת עם החייל.

הקצין מסר לחוקריו שהוא מהמר כפייתי מאז היותו בן 12. בחודשים האחרונים הוא שקע בחובות כבדים של למעלה מ-400 אלף שקלים בשל הימורים לא חוקיים, ובשל כך נאלץ ללוות כספים בשוק האפור מגורמים עבריינים בריבית של 30 אחוזים בחודש.

הגורמים העבריינים דרשו מהקצין להשיג עבורם אמצעי לחימה בתמורה לקיזוז החוב. לאחר מכן התברר כי לא עמדו בהבטחתם, וקיזזו את הריבית בלבד.

"הפרשה חמורה וקשה", אמר לוואלה! חדשות מפקד ימ"ר עמקים סנ"צ אבי אלגריסי, "פן מצמרר נוסף לכך הוא שבערב יום הזיכרון חייל יהודי מוכר נשק לתושבים ערביים. אמנם הכוונה הייתה פלילית, אך לא מן הנמנע שהנשק היה מגיע לגורמים פח"עיים".

ממשטרת מרחב העמקים נמסר כי עד כה לא נמצאו הטיל ואמצעי הלחימה הנוספים. מעצרו של הקצין הוארך בבית דין צבאי עד ל-4 ביוני והמשך חקירתו תיערך בשיתוף המשטרה הצבאית החוקרת. מעצרו של אשר אזרעי שנעצר שלשום הוארך עד ה-1 ביוני.

  • עוד באותו נושא:
  • קצין
  • נשק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully