וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רה"מ חייב להתפטר או להשעות עצמו"

פנחס וולף

28.5.2008 / 13:35

שר הביטחון אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שכינס בכנסת. לדבריו, "קדימה תאלץ לעשות חשבון נפש, אחרת נפעל להקדמת הבחירות"

תאגיד כאן

(צילום: ערוץ 1)

"לאור המצב שנוצר וכובד האתגרים שבפני מדינת ישראל, חמאס, חיזבאללה, סוריה ואירן, החיילים השבויים והתהליך המדיני, אני לא חושב שראש הממשלה יכול לנהל במקביל את הממשלה וגם לטפל בנושא האישי שלו. לפיכך, משיקולים של טובת המדינה ושל הנורמה הראויה, אני חושב שראש הממשלה חייב לנתק את עצמו מהניהול היומיומי של הממשלה. הוא יכול לעשות זאת בכל אחת מהדרכים הפתוחות לפניו: השעיה, חופשה, התפטרות או נבצרות, לא אנחנו נקבע". כך אמר היום (רביעי) שר הביטחון אהוד ברק, במסיבת עיתונאים שכינס, בשל עדותו של איש העסקים מוריס טלנסקי בשל בפרשת מעטפות הכסף.

לדברי ברק, "מפלגת קדימה תאלץ לעשות חשבון נפש ולבחור את דרכה ואת ראשה, ועם מי שיחליפו שם נהיה מוכנים לשקול שילוב ידיים. במידה שקדימה לא תפעל, נפעל לקביעת מועד מוסכם ומוקדם לבחירות. אני אינני חוזר בי ומאחל לכולנו ולרה"מ שיתברר שאין בסיס לטענות נגדו. לטובת המדינה, עליו להפרד בהקדם מהתפקיד".

ברק הוסיף: "אני חושב שלמדינה נחוצה בעת הזו יציבות, ולכן ראוי למצות את הסיכוי לכונן ממשלה בכנסת. איננו חוששים מבחירות. בבחירות הציבור יכריע, ואני מאמין שאנחנו ננצח". שר הביטחון גילה, כי עדכן את אולמרט בפרטי נאומו עוד לפני מסיבת העיתונאים.

"רה"מ לא מתכוון להתפטר"

טל זילברשטיין, יועצו האסטרטגי של ראש הממשלה אהוד אולמרט, שב ואמר הבוקר כי אין בכוונת ראש הממשלה להתפטר מתפקידו, כי בכך תהיה משום הודאה בחשדות נגדו. זילברשטיין אמר את הדברים בראיון לגלי צה"ל.

לטענתו, "אולמרט נחרץ בדעתו לכהן כראש ממשלה. אני אומר זאת על סמך שיחה איתו לפני זמן ממש לא רב. אין לו שום כוונה לא להכריז על נבצרות ולא להודיע על שום דבר, לא בשלב הזה ולא כל עוד הוא עומד להוכיח את חפותו".

גם האופוזיציה במפלגתו של אולמרט התרחבה היום עם קריאתה של חברת הכנסת עמירה דותן לאולמרט לפרוש מתפקידו בשל החקירה. במכתב ששלחה לראש הממשלה ביקשה דותן להפגין מנהיגות אישית כדי לאפשר למפלגה להמשיך להנהיג את הממשלה. בקריאה זו מצטרפת דותן לחבריה למפלגה זאב אלקין ומרינה סולודקין.

טלנסקי העיד אתמול בבית המשפט המחוזי בירושלים וטען כי העביר לאולמרט מעטפות מזומנים במספר רב של הזדמנויות במהלך השנים האחרונות. טלנסקי גם אמר כי מימן עבור ראש הממשלה חופשות פרטיות בארצות הברית.

עם חשיפת החשדות נגד אולמרט לפני כשלושה שבועות, הכחיש ראש הממשלה את החשדות נגדו ואמר כי יתפטר מתפקידו רק לאחר שיוגש נגדו כתב אישום. מקורביו של ראש הממשלה אמרו כי "הוא אינו מתרגש מעדותו של טלנסקי, ובכוונת פרקליטיו לערער את אמיתותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully