וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכנסת לא אישרה את פיצול הגמלאים

28.5.2008 / 10:33

בקשתם של שלושת חברי סיעת הגמלאים המבקשים להקים את סיעת "צדק לגמלאים" נדחתה. ח"כ שרוני: "נעתור לבג"ץ ונפעל כסיעה עצמאית"

ועדת הכנסת לא אישרה הבוקר (רביעי) את התפלגות סיעת הגמלאים ברוב של 13 חברי כנסת מול שבעה חברים. הבקשה לפילוג והקמת סיעת "צדק לגמלאים" לא אושרה על אף שחברי הסיעה משה שרוני, אלחנן גלזר ושרה מרום-שלו הגישו לוועדה הסכם מתוקן שאושר על ידי היועצת המשפטית של הכנסת נורית אלשטיין. לפני כשבוע וחצי הצביעה אלשטיין על ליקויים חוקתיים בהסכם בין הפורשים לאיש העסקים ארקדי גאידמק, מעניק החסות לסיעה החדשה.

ח"כ שרוני הודיע כי יעתור לבג"ץ על ההחלטה, ואף יתבע באופן אישי כל אחד מחברי הכנסת שהצביע נגד הפילוג "וביזה את תקנון הכנסת". לדבריו, חברי הכנסת עברו על החוק שכן ההצבעה היתה בניגוד לתקנון. "שיבואו כל הצבועים האלה להתחרות איתי על מוסר, בעוד הקואליציה מושחתת כל כך", אמר שרוני. "מה אתה יכול לדרוש מהם? הצביעות כאן חוגגת. אנחנו נתנהל כסיעה עצמאית לא מאושרת, ונהיה אופוזיציה קשה לממשלה".

בפתח הדיון הביע יו"ר סיעת הגמלאים יצחק גלנטי את התנגדותו לפיצול: "המדינה גועשת ורותחת כמרקחה מול החשדות לשוחד וטובות הנאה שלכאורה נעשו בהסתר על ידי ראש הממשלה, ובמצח נחושה ובדרך המלך מכניס חבר הכנסת שרוני את הסוס הטרויאני עד שער העיר", אמר גלנטי. "ועדת הכנסת היא המחסום המוסרי העליון והאחרון שעליו לעמוד ולמנוע את התמוטטות הדמוקרטיה".

במהלך הישיבה פרצו חילופי דברים קשים בין חבר הכנסת שרוני לחברי סיעת הגמלאים, כשגלנטי ושרוני קראו זה לעבר זה "תסתום את הפה" וכדומה.

חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ) שהשתתפה בדיון חזרה על דבריה בדיון ועדת הכנסת לפני כשבוע, ואמרה כי "תמיכה בהתפלגות היא נתינת יד להקמה של שלוחה של העולם התחתון בכנסת".

יושב ראש הוועדה דוד טל (קדימה) אמר בפתח הישיבה, כי בכל תולדות ועדת הכנסת לא היה מקרה בו לא אושר פילוג. "שרוני שב אלינו עם הסכם אחר מהישיבה הקודמת, וכעת הוא חף מכל מיני סעיפים בעייתיים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully