וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: סניורה צפוי להתמנות בשנית לרה"מ

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.5.2008 / 10:08

סיעת הרוב בפרלמנט הלבנוני החליטו לתמוך במועמדות סניורה לתפקיד. ההצעה תועבר לנשיא לבנון הטרי סלימאן, שצפוי לאשר אותה

הרוב האנטי-סורי בלבנון החליט לתמוך במועמדותו של פואד סניורה לתפקיד ראש הממשלה תחת הנשיא הנבחר מישל סלימאן. לפי הדיווחים, סלימאן יפתח בהתייעצויות עם חברי פרלמנט שבסופן הוא צפוי לאשר את מינויו של סניורה, המכהן גם כיום כראש הממשלה. סיעת הרוב תגיש היום את החלטתה לנשיא הטרי.

מקורות לבנונים מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס, כי סלימאן יודיע באופן רשמי על מינויו של סניורה לתפקיד ביום רביעי. סניורה מכהן כראש ממשלת לבנון מאז יולי 2005. הוא מונה לתפקיד מספר חודשים לאחר ההתנקשות בחיי ראש הממשלה לשעבר רפיק אל-חרירי.

העיתון הלבנוני "א-ספיר" מסר כי לאחר שהרוב האנטי-סורי החליט לתמוך במינויו של סניורה לתפקיד, בחנה האופוזיציה בלבנון מספר אופציות וייתכן כי היא תימנע מהעדפת מועמד כלשהו לתפקיד.

ביום ראשון נבחר מישל סלימאן לנשיא לבנון ברוב מוחץ לאחר ש-118 מתוך 127 חברי הפרלמנט הצביעו בעד. בחירתו מהווה את השלב הראשון ביישומו של הסכם דוחא, שנחתם לפני כשבוע וחצי וסיים את המשבר הפוליטי בלבנון. השלב השני בהסכם הוא הקמת ממשלה חדשה עם 30 שרים, כאשר 11 מהם יהיו מטעם חיזבאלה. בנוסף צפוי חיזבאללה לקבל זכות וטו בממשלה החדשה שתוקם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully