וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל לחצה עלי להתנער מנסראללה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.5.2008 / 8:53

המרגל נסים נסר מגלה כי סירב לבקשת ישראל לדרוש מנסראללה שלא לדבר בשמו. הוא צפוי להשתחרר מהכלא ביום ראשון

המרגל היהודי-לבנוני נסים נסר, הצפוי להשתחרר ביום ראשון מהכלא בישראל, סיפר לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, כי משרד הפנים הפעיל עליו לחצים לפני מועד שחרורו המקורי, לפני כחודש, במסגרתו התבקש להתנער ממזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה. העיתון מדווח עוד, כי על אף הציפייה שביום ראשון צפוי נסר להשתחרר מהכלא, תיתכן דחייה עד לביצוע עסקת חילופי השבויים בין ישראל לחיזבאללה.

לדברי נסר, משטרת ההגירה בשיתוף פעולה עם משרד הפנים מנעו את שחרורו מהכלא בסוף חודש אפריל משום שסרב לשתף פעולה עם תוכניתו של נציג משרד הפנים, לפיה נדרש נסר להודיע טרם יציאתו מהכלא כי הוא מסרב לשוב ללבנון וכי הוא מבקש מנסראללה שלא לדבר בשמו ולא לכלול אותו בעסקה לחילופי שבויים.

נסר סיפר כי השיב בשלילה וגרם לכעס רב אצל נציג משרד הפנים. לדבריו, האחרון קיים מספר שיחות טלפון ובסופן החליט להשיב את נסר לתאו ולדחות את שחרורו "לאור עבירה על החוק הבינלאומי והישראלי". אחיו של נסר, עומראן, מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי נסים התקשר אליו לפני מספר ימים ואמר כי ישוחרר ביום ראשון. נסר סיים לרצות את שש שנות מאסרו לפני כחודש לאחר שהורשע בריגול לטובת חיזבאללה.

בתוך כך, בכיר חיזבאללה השייח' חסן עז א-דין התבטא באופטימיות בנוגע להשלמת עסקת השבויים. "אני חושב שכפי שאמר חסן נסראללה השחרור קרוב – סמיר קונטאר וחבריו ישובו בקרוב לבני משפחותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully