וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הציוד שמעבירה ישראל משמש להכנת רקטות"

28.5.2008 / 11:10

בפעם השניה השבוע מונעים עשרות חקלאים מעוטף עזה ממשאיות ישראליות להעביר סחורה לשטח עזה, במחאה על ירי הקסאמים

עשרות חקלאים מיישובי עוטף עזה חוסמים הבוקר (רביעי) את מעבר סופה שבגבול ברצועת עזה במחאה על המשך ירי הקסאמים. החקלאים מסרבים לאפשר למשאיות ישראליות להיכנס ולהעביר סחורות לשטח עזה. במקום נמצאים גם כוחות משטרה המנסים להרגיע את הרוחות. זוהי הפעם השניה השבוע בה חוסמים החקלאים את המחסום במחאה על המצב, אולם כעת נראה כי המחאה מתרחבת.

"נמאס לנו להעביר סחורה לארגוני טרור, שבתמורה למלאכה שלנו יורים עלינו רקטות קסאמים", אומר איתמר גלעד ממושב דקל, אחד החקלאים שארגן את ההפגנה. "כל סחורה שאנחנו מעבירים מגיעה ישירות לחמאס, ובמקרים רבים הם מייצרים בעזרתה את הקסאמים. הגענו לכאן כדי להבהיר, גם לישראל וגם לפלסטינים כי כל עוד אנחנו תחת מתקפה, המחסום לא יפעל". לדברי גלעד, גם נהגי המשאיות שאינם יכולים לעבור מבינים את המחאה ולא כועסים על המפגינים.

בתחילת השבוע זכתה ההפגנה גם לתמיכת ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין. "לתושבים נמאס להבליג על המצב הביטחוני הבלתי אפשרי. קשה לנו לראות את המשאיות מעבירות צינורות ברזל וחצץ לפלסטינים, שהופכים כעבור זמן מה לקסאמים ולבונקרים של חמאס", אמר אז. "יחד עם זאת, צריך להימנע מחסימת המעבר לתרופות ולציוד הומניטרי. גם לאויב המר ביותר בשבי נותנים לשתות ולאכול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully