וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיילים של האו"ם התעללו מינית בילדים"

27.5.2008 / 22:05

דו"ח של הארגון ההתנדבותי "הצילו את הילדים" חשף מקרים רבים בהם חיילים של האו"ם התעללו מינית בילדים באזורי סכסוך

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

דו"ח שפרסם היום (שלישי) הארגון ההתנדבותי הבריטי "להציל את הילדים" מגלה כי עובדים הומינטריים וחיילי שמירת השלום של האו"ם התעללו מינית בשנים האחרונות בילדים ובצעירים באזורים מוכי אסונות כגון: חוף השנהב, האיטי והרפובליקה הדמוקרטית של קונגו.

"הדו"ח מגולל התעללויות דווקא מצד האנשים שאמורים להגן על התושבים", נכתב בדו"ח. "קשה להעלות על הדעת התעללות יותר אכזרית בחסרי ישע על ידי בעלי סמכות"

חלק מהממצאים המצוינים בדו"ח מגוללים מקרים קשים, כגון: מתן אוכל בתמורה ליחסי מין, יחסי מין בכפייה, הטרדה מינית מילולית, זנות של ילדים, פורנוגרפיית ילדים, עבדות מינית, תקיפה מינית וסחר בילדים. לפי הדו"ח, חלק מהילדים היו בני לא יותר משש בעת שהותקפו מינית.

בדו"ח נמתחה גם ביקורת חריפה על הטיפול של האו"ם בתופעה. "כל עוד הגישה של הטיוח בה נוקט האו"ם לא תשתנה, המאמצים להאיבק בתופעה ייכשלו". הדו"ח טוען עוד כי למרות שהאכיפה השתפרה בשנה האחרונה, על האו"ם ועל הארגונים הלא ממשלתיים להקים גוף שיהיה אחראי על הנושא.

באו"ם מסרו בתגובה כי הם יפתחו מייד בחקירת התלונות. "אנו לא מוכנים להשלים עם מציאות בה עובדים שלנו הנשלחים למדינות שחוו אסונות, יגדילו את הסבל במקום" נמסר מהאו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully