וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלינץ' בירושלים תועד במצלמות האבטחה

נתיב נחמני

27.5.2008 / 20:29

סרטון מצלמת אבטחה מציג 20 צעירים יהודים תוקפים שני נערים ערבים ליד קניון בפסגת זאב, מכים, דוקרים ובועטים בהם ללא סיבה

סרטון וידיאו שפורסם היום (שלישי) מציג תקיפה אלימה במיוחד של צעירים ערבים בידי קבוצה גדולה של צעירים יהודים בערב יום השואה. כתב אישום הוגש לפני כשבועיים נגד 11 מהצעירים שנתפסו, תושבי שכונת פסגת זאב בירושלים, חמישה מהם קטינים. הצעירים חשודים בתקיפת הנערים הערבים, בני 16 ו-18 ממחנה הפליטים שועפט שבצפון ירושלים. כל המעשים תועדו במצלמת אבטחה במקום.

לפי כתב האישום, הצעירים קבעו להפגש בשעה 22:00 בערב יום השואה השנה, סמוך לקניון שבאזור מגוריהם. את ההודעה על הפגישה הם העבירו באמצעות האינטרנט ותוכנת ICQ. במסר ששלחו כתבו כי הערבים הבאים לשכונות היהודיות בירושלים "מטרידים בחורות יהודיות, שורקים להן, ומקימים מהומות בשכונה".

הצעירים הגיעו למקום כשהם חמושים בקרשים, אלות וסכינים, וחיכו להופעתם של ערבים. לאחר המתנה של כחצי שעה, עברו במקום באקראי שני הצעירים הערבים. הצעירים היהודים פנו אליהם בטענה שאלו היו מעורבים בקטטה עם יהודים, והחלו לתקוף אותם באלות, בעטו בהם ודרכו עליהם, בעוד אחד הקורבנות צועק ומתחנן שיעזבו אותו. אחד הצעירים התעלף, אך גם אז המשיכו הצעירים להכות בו. שניים מהחשודים שלפו סכינים ודקרו את אחד הצעירים כשהוא שוכב על הקרקע.

תכננו תקיפה נוספת

לאחר המעשים נמלטו הצעירים מהמקום. השניים שהותקפו פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים "הדסה עין כרם".

מספר ימים לאחר התקיפה הפיצו הצעירים הודעה נוספת, הקוראת לבצע לינץ' דומה ביום הזיכרון לחללי צה"ל, אך תוכניתם לא יצאה לפועל לאור חקירת המשטרה.

עם הגשת כתב האישום קבע השופט בית המשפט המחוזי בירושלים כי שלושת הבגירים מבין התוקפים ייעצרו עד לקבלת תסקיר בעניינים, ואילו הקטינים ישוחררו למעצר בית. לפני שלושה ימים קבע בית המשפט העליון כי יש לשחרר גם את הבגירים למעצר בית, כיוון שכל הנאשמים צעירים במיוחד, וההפרש ביניהם הוא של כמה חודשים בלבד.

"המקרה ראוי לגינוי, אך ראוי שהרשויות יעשו בדק בית האם הם נותנים לבעיה מסוג זה את המענה הראוי", אמר לוואלה! חדשות עורך הדין יהודה שושן, שייצג את אחד הנאשמים. "לדעתי, מכיוון שמדובר בארוע שהוא תולדה של בעיה חינוכית, דווקא יש מקום להחזירם בהקדם וללא דיחוי לספסל הלימודים, על שרק משם תבוא הישועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully