וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשנות: "יש פוטנציאל גדול לשוחד"

גידי ויניש

27.5.2008 / 19:36

עו"ד ציון אמיר סבור כי עדותו של טלנסקי סיבכה את אולמרט. "בעדות קיימים מרכיבים ברורים של העברת כספים שלא כדין"

"מדובר בעדות חמורה, שנושאת בחובה פוטנציאל גדול לכתב אישום על קבלת שוחד", כך אמר הערב (שלישי) עו"ד ציון אמיר בהתייחסו לעדות שהשמיע היום איש העסקים משה טלנסקי. לדבריו, "בעדות קיימים כל המרכיבים של העברת כספים שיכולים לסבך את אולמרט: לא היה דיווח מסודר על קבלתם, הם נמסרו במזומן ועיתוי מסירתם בעייתי".

עו"ד אמיר הסביר כי הכדור נמצא עתה במגרשו של ראש הממשלה: "אולמרט יהיה צריך לתת הסברים משכנעים, ואם לא יעשה כן תיווצר חזקה משפטית שהכספים הועברו לידיו תוך כדי מרמה והפרת אמונים ועד כדי קבלת שוחד". לדבריו, "קשה לי להאמין שהפרשה תסתיים ללא כתב אישום".

עו"ד אמיר אף סבור כי החלטת הפרקליטות לשמוע את עדותו של טלנסקי בהליך מוקדם מלמדת כי נוצרה תשתית ראייתית נגד אולמרט: "הרושם הראשוני הוא שהפרקליטות גיבשה כבר החלטה להגיש כתב אישום נגד אולמרט". לדבריו, "צריכים להבין שגביית העדות המוקדמת מהווה נורת אזהרה לאולמרט והיא מהלך דרמטי ומסוכן עבורו".

"בפרקליטות יעדיפו כתב אישום קל"

"אני מניח שבפרקליטות לא היו נחפזים לצאת למסע, שיש בו סיכונים, אלמלא סברו כי יש תשתית להעמיד לדין את אולמרט", אמר עו"ד אמיר. "אין ספק שזה איתות ברור שחומר החקירה מבסס את החשד לקבלת כספים שלא כדין - בין אם מדובר בשוחד או בין אם מדובר בעבירות קלות יתר כגון עבירה על חוק מימון המפלגות או הפרת אמונים".

עם זאת, עו"ד אמיר סבור כי בסופו של דבר, היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז לא יגיש כתב אישום באשמת שוחד נגד אולמרט. "אני סבור שמשיקולים של מדיניות מזוז יעדיף ללכת על אישום קל ובטוח יותר, וזאת כדי שיהיה קל יותר להוכיח זאת בבית משפט".

עו"ד אמיר מצא גם קשר בין התנהלות הפרקליטות בפרשת אולמרט להתנהלות בפרשת קצב, בה הוא ייצג את הנשיא לשעבר: "אין ספק שהניסיון שלהם להנמיך ציפיות הוא לקח שהופק לאור פרשת קצב". עו"ד אמיר גם מתח ביקורת מרומזת על פרקליטיו של ראש הממשלה: "אני לא הייתי מוותר על חקירה נגדית, למרות שאמנם לא היה הרבה זמן ללמוד את חומר החקירה, לדעתי הם לא היו צריכים לוותר על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully