וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקץ לדואר זבל?

בר חיון

27.5.2008 / 19:28

הכנסת אישרה את הצעת החוק האוסרת משלוח הודעות פרסומת באמצעות מייל ללא הסכמת הנמען

האיסור כולל הודעות SMS, פקס ומערכת חיוג אוטומטית

לפי הצעת החוק, שיזם משרד התקשורת ותיכנס לתוקף בעוד 6 חודשים, יוכל האזרח לתבוע פיצוי ללא הוכחת נזק ממפרסם בגין כל הודעת פרסומת שתישלח אליו מבלי שנתן את הסכמתו המפורשת לכך מראש ובכתב. כל זאת עם הסתייגות על פיה שיגור דבר פרסומת יהיה לגיטימי ללא הסכמה כאשר קיימים יחסי מסחר קודמים בין המפרסם לנמען בנסיבות שבהן הנמען הוא זה שמסר למפרסם את פרטיו.

הסנקציות המוטלות על מפרי החוק עשויות להגיע עד הרשאה בעבירה פלילית שדינה קנס של עד 202 אלף שקל, בהתאם לחומרת ההפרה ולמהותה. במידה והנמען תבע את המפרסם ונמצא כי הוא אכן שלח דבר פרסומת בניגוד לחוק, בית המשפט יהיה רשאי לחייב את המפרסם לפצות את הנמען בסכום של עד 1,000 שקל בגין כל הודעה שנשלחה.

במקביל, משרד התקשורת יצא היום בשימוע לחברות הטלפוניה שמטרתו קביעת כללים לחשבון טלפון ברור ומפורט יותר על מנת להגביר את הגילוי הנאות בחשבון.

לצורך הבטחת הגילוי הנאות והגברת השקיפות בחשבון הטלפון המוגש למנוי, קבע המשרד כללים מפורטים יותר הכוללים דרישה להצגת נתונים באופן בהיר, שכיום מפעילי התקשורת אינם מחויבים כלל להציגם על פי התקן. כללים אלה יחולו על כל חברות התקשורת אשר מספקות שירותי טלפון נייחים, סלולאריים ובינלאומיים.

בנוסף לפירוט הנתונים ובהירות הצגתם, המשרד מתכוון גם לחייב את החברות להציג בחשבון מדד השוואתי פשוט של תעריף שיחה, באופן שיאפשר למנויים להשוות ביעילות ובפשטות בין תוכניות התעריפים השונות אצל מפעיל נתון וגם בין מפעילים שונים.

לדברי שר התקשורת אריאל אטיאס, "החשבון במתכונתו החדשה יסדיר את סוגיית ערפול התעריפים והמסלולים, יציג נתונים בשפה פשוטה ויספק לצרכן נתונים להשוואה בין החברות, דבר שיגביר את התחרות, השקיפות ויביא להוזלת תעריפים".

  • עוד באותו נושא:
  • ספאם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully