וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלון ברח, השיא בנפילה חופשית לא נשבר

גיל קדרון

27.5.2008 / 18:13

מישל פורנייה בן ה-64 תיכנן לצנוח מהחלל, מכר לשם כך את ביתו ומכוניתו והתכונן שנים ארוכות, אולם הרוח ניפצה את תקוותיו

מישל פורנייה, צנחן צרפתי שקיווה לקבוע שיא עולמי בנפילה חופשית, נכשל היום (שלישי) בניסיונו לאחר שהכדור הפורח שאמור היה לשאת אותו גבוה גבוה בשמיים, 40 ק"מ מהקרקע, יצא בלעדיו. כעת הבלון אינו יותר בר שימוש.

פורנייה בן ה-64, לשעבר קולונל בצבא הצרפתי, מחזיק בשיא הצרפתי בנפילה חופשית. ב-2002 ו-2003 מזג אוויר רע מנע ממנו לקבוע את אותו שיא. הקשיש הנמרץ השקיע שני עשורים וכמעט עשרים מליון דולר בפרויקט הכבד שלקח על עצמו – צניחה חופשית מהחלל. הוא אמור היה להמריא בכדור פורח עד לשכבה העליונה ביותר של האטמוספירה, ומשם הוא לזנק למטה, בחזרה אל כדור הארץ, אולם הרוח החזקה מנעה את המפגש המיוחל בינו לבין הכדור.

קיווה לשבור את מהירות הקול

פורנייה אמור היה לזנק מהכדור הפורח לכשזה יגיע לשכבה העליונה של האטמוספירה, כשהוא עוטה על גופו חליפת חלל ומצנח. הצניחה צםויה הייתה לארוך כמעט 15 דקות - הארוכה והמהירה ביותר בהיסטוריה האנושית. פרק הנפילה החופשית תוכנן להימשך כשמונה דקות, כאשר לאחר מכן, בגובה של כ-20 אלף רגל, המצנח תוכנת להיפתח. כבר בתחילת הדרך הארוכה מטה, כעבור ארבעים שניות, פורנייה קיווה לחצות את מהירות הקול, ובשיא הדרך לצבור מהירות שיא של כ-2,000 קילומטר בשעה.

פורנייה התכונן למאורע ההיסטורי באמצעות הכנות פיזיות ומנטליות כאחד. מאז 1988 הוא ביצע יותר מ-8,000 צניחות חופשיות. בין השאר הוא קבע את השיא הצרפתי בגובה צניחה חופשית, כאשר זינק מגובה של 39 אלף רגל (צניחה חופשית שגרתית נערכת מגובה של 12-13 אלף רגל).

כדי לממן את העלות היקרה של הפרוייקט, שעליו שוקדים יותר מ-40 אנשי צוות, פורנייה נאלץ למכור את ביתו ואת רוב רכושו. עם זאת, הוא מסביר כי מטרתו אינה לשבור שיאים חדשים, כי אם לשפר את תנאי הבטיחות של טיסות לחלל. אולם, כאמור, התיאום עם הכדור הפורח לא היה מושלם, וכל התכנונים ירדו לטמיון. זמנית, לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully