וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: רכז הביטחון החביא בביתו מחסן נשק

נתיב נחמני

27.5.2008 / 18:13

בביתו של רוני אורנשטיין נתפסו שלל אמצעי לחימה, פגזים, כדורים וציוד מעקב. הוא נתפס לאחר שבדה סיפור על רובה קלצ'ניקוב

בית משפט השלום בעכו האריך היום (שלישי) בשלושה ימים את מעצרו של רוני אורנשטיין, 58, רכז הביטחון בקיבוץ רגבה שבביתו נתפס מחסן שהכיל כמות אדירה של אמצעי לחימה, מכשירי קשר משוכללים ואמצעי האזנה.

שוטרי תחנת נהריה שהגיעו לחיפוש בביתו של אורנשטיין לא האמינו שיחזרו לתחנה עם כל כך הרבה ציוד: בין אמצעי הלחימה שנמנים בדו"ח החיפוש שערכו בביתו ישנם פגזים, פצצות תאורה, אלפי כדורים למגוון סוגי נשק, ציוד קשר משטרתי וצבאי שהחזקתו אינה חוקית ואמצעי מעקב, האזנה וצילום.

בחקירותיו טוען אורנשטיין כי חלק מכלי הנשק הוא הביא עימו עוד בשנת 82' כשלל ממלחמת לבנון. את השאר ככל הנראה "אסף" במהלך הדרך בשירות המילואים ואולי אף מהמשטרה עצמה, שכן היה מתנדב פעיל במשטרה. ביום מעצרו שלל ממנו מפקד תחנת נהריה, סנ"צ בני אבניה, את תעודת המתנדב שברשותו.

מחסן הנשק נחשף בשל טעות קריטית באסטרטגיה של אורנשטיין. לפני כחודש הוא גרם לכל הביפרים של בכירי המשטרה לצפצף כשדיווח על רכב ממנו הושלך רובה קלצ'ניקוב. אז סיפר כי בעת שנסע ברכבו באזור כברי, הבחין ברכב שעצר בצד הדרך והשליך ממנו דבר מה. לטענתו, כשעצר לבדוק מה היה אותו הדבר, גילה כי מדובר בקלצ'ניקוב, אז הודיע על כך למשטרה.

"הגענו למקום במהירות, ומיד הפעלנו כוחות גדולים באזור בסיוע כוחות מג"ב. בגלל סוג הנשק חשבו שאולי מדובר באירוע חבלני", סיפר סנ"צ אבניה לוואלה! חדשות. בעקבות מידע מודיעיני ולאחר שלא מצאו דבר, חשדו במשטרה שמא אורנשטיין בדה את הסיפור מלבו. אתמול הוא נעצר, ולאחר מספר דקות של חקירה נשבר וגילה כי הקלצ'ניקוב שלו, וכי המציא את הסיפור כיוון שלא ידע כיצד להיפטר מהרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully