וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים קוראים: לא לבטל את חוק הקסדה

נעמה טלמור

27.5.2008 / 15:47

מחר תדון הכנסת בהצעה לביטול החוק. רופאה: "חבלות ראש מתאונות אופניים הן השכיחות והקטלניות מבין הפגיעות ברוכבים"

רופאים ובכירים ממערכת הבריאות הזדעזעו לגלות כי הכנסת תדון מחר (רביעי) בהצעה לבטל את החוק הכופה על רוכבי אופניים לחבוש קסדה – הצעה שאושרה בוועדת השרים לחקיקה, ותעלה מחר לקריאה טרומית. "חבלות ראש מתאונות אופניים הן השכיחות והקטלניות מבין הפגיעות ברוכבי האופניים. הקסדה היא האמצעי היעיל ביותר למניעת פגיעות ראש ובאמצעותה ניתן למנוע מוות ונכות", אמרה ד"ר מיכל חמו-לוטם מנכ"ל ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים. לדבריה, "ההצעה מזלזלת בקדושת החיים".

החוק החדש מציע כי בגירים יהיו מחויבים לחבישת קסדת מגן רק במהלך רכיבה בדרכים בין-עירוניות, במהלך תחרויות או במהלך פעילות ספורטיבית. יוזמת החוק ח"כ שלי יחימוביץ' טוענת בהסבר לחוק, כי הרוב המכריע של תאונות דרכים במעורבות אופניים הגורמות לנפגעים בנפש, מתרחשות בדרכים בין-עירוניות. עוד היא טוענת כי שימוש באופניים בדרכים עירוניות, בעיקר בערים הגדולות, מפחית לאין שיעור את עומס התנועה בערים, את מצוקת החניה, את זיהום האוויר ואת תאונות הדרכים.

בנוסף נטען בהצעה כי ראשי ערים שהיו בשלבים מתקדמים להסדרת שירותי השכרה זולה, המונית ונגישה של אופניים – מעכבים כעת הסדרים אלה בשל ההוראה החדשה המחייבת חבישת קסדה. ההצעה החדשה, יש לציין, לא חלה על קטינים.

גם פרופ' משה רוח, יו"ר המועצה הלאומית לטראומה ומנהל המרכז הרפואי רמב"ם לשעבר מתנגד להסרת חוק הקסדה: "נימוקי הצעת החוק אינם מגובים בממצאי מחקרים ואינם מעוגנים בראיות כלשהן לגבי ירידה בהיקף הרכיבה באופניים, בין אם של בוגרים ובין אם של ילדים ונוער, בערים או מחוץ לערים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully