וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צווי פינוי למתנחלים שפלשו לחנויות בחברון

יהושע בריינר

27.5.2008 / 15:25

המנהל האזרח החליט לפנות את שתי המשפחות המתגוררות בחנויות בשוק הסיטונאי. המתנחלים: "ההחלטה מתירה לנו להשאר"

ועדת הערעורים של המנהל האזרחי אישרה היום (שלישי) הוצאת צווי פינוי לשתי חנויות בשוק הסיטונאי בחברון, בהן מתגוררות מזה כשנתיים שתי משפחות יהודיות מהישוב היהודי בעיר.

לטענת המשפחות עזרא ובר כוכבא המתגוררות במקום, החנויות היו רשומות בטאבו על שם אבות ראשי המשפחה. הפלסטינים ששכרו את החנויות פונו מהמקום לפני פרוץ האינתיפאדה בשל המצב הביטחוני.

לדברי המתנחלים, בהחלטת הוועדה יש בכדי להרשות למתיישבים להשאר בחנויות. "בהחלטת ועדת הערר של המנהל האזרחי ישנה קביעה לפיה לעותרים הערבים אין שום זכויות בחנויות הללו", אמר נועם ארנון, דובר הישוב היהודי בחברון. "לפי ההחלטה, תוך 30 יום, על הממונה על הנכסים ביהודה ושומרון לדון בזכותם של המתיישבים להשאר במקום על פי קריטריונים של טובת הנכס והתחשבות ברצון הבעלים".

לדבריו, "מכיוון שבעל החנויות יוסף עזרא דורש בתוקף שהמתיישבים ימשיכו לגור שם, וכן ברור שרק ההתיישבות היהודית תוכל לטפח ולשמר את הנכס - משמעות החלטת הוועדה היא לטובת ההתיישבות".

הוועדה ביקרה בהחלטתה את האחראי על הנכסים ביהודה ושומרון, על כך שלא עשה דבר בשביל לשמר ולטפח את הנכס.

עו"ד מיכאל ספרד, שייצג את המשפחות הערביות בעתירה, אמר כי הוא מרוצה מהחלטת הוועדה. "התברר מה שהיה ידוע – שהיישוב היהודי ואנשיו פלשו לנכסים מבלי שהייתה להם זכות כלשהי בהם ומצטער שרשויות אכיפת החוק לא מצליחות להתמודד עם התופעה הנרחבת הזו בכל הגדה ובמיוחד בחברון".

כאמור, לפני שנתיים פלשו המשפחות למקום ומאז הן מתגוררות שם. בעבר היה ניסיון פינוי של המשפחות, אולם כעבור מספר שבועות הן שבו למקום. בהחלטה קבע המנהל האזרחי כי ביצוע הצווים יידחה בשמונה שבועות על מנת לאפשר למשפחות להגיש ערעור, שכן ישנו ספק באשר לשייכותם של המבנים הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully