וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניעלין: עימות אלים בין צה"ל למפגינים

יהושע בריינר

27.5.2008 / 17:33

מאות מפגינים, פעילי שמאל ופלסטינים, מחו נגד גדר ההפרדה המוקמת במקום. 2 מפגינים נעצרו. צה"ל: מדובר בהפגנה חמורה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

מאות מפגינים קיימו היום (שלישי) הפגנה אלימה כנגד בניית גדר ההפרדה, סמוך לכפר הפלסטיני ניעלין, הקרוב למודיעין. גורמים ביטחוניים אמרו כי מדובר בהפרת סדר גדולה יחסית וחמורה, בהשתתפות של כ-300 פעילי שמאל ופלסטינים.

המפגינים יידו אבנים לעבר כוח צה"ל, משמר הגבול ונגד פועלי הבנייה. כמו כן ניסו למנוע את המשך בניית הגדר. הכוחות השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות כולל ירי של רימוני הלם. כוחות גדולים של צבא ומשטרה פעלו במקום, וכן נעצרו שני פלסטינים.

שלשום הפגינו עשרות מפגיני שמאל ופלסטינים בניעלין במחאה על גדר ההפרדה הנבנית במקום. המפגינים ניסו לשבש את עבודות הפיתוח הנערכות במקום, ואף חסמו את אחד הבולדוזרים. המפגינים דיווחו על שני פעילים שנעצרו ואחד שנפצע כתוצאה מרימון הלם שזרקו לעברו חיילי צה"ל. מדובר צה"ל נמסר כי במקום התפרעו כ-70 פעילי שמאל ויידו אבנים לעבר הכוחות, שהשיבו לעברם בירי של אמצעים לפיזור הפגנות.

בשיחה עם וואלה! חדשות אמר אחד המפגינים כי "התוואי במקום נועד להרחיב את בית הקברות של ההתנחלות חשמונאים על חשבון הכפר הפלסטיני". לדבריו, "ההפגנה הנוכחית נערכת בניסיון למנוע סיפוח של שטח מעבר לגדר לצורך בנייה של מגדל מצלמה במקום". מאבטחים של חברת אבטחה פרטית שנמצאו במקום איימו עליהם בנשקם האישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully