וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: 150 אלף מפונים מחשש להצפות

טלי גולדשטין

27.5.2008 / 17:30

רעידת האדמה שפקדה את האזור לפני כשבועיים גרמה למפולות בוץ, שחסמו נהרות ויצרו אגמים המאיימים להציף את הסביבה

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הרשויות הסיניות החלו בפינוי מסיבי של 150 אלף איש, מחשש להצפה אפשרית. הרשויות חוששת כי אגם בדרום מערב המדינה, שנוצר בעקבות מפולות הבוץ שפקדו את האזור לאחר רעידת האדמה שאירעה החודש במחוז סצ'ואן, יעלה על גדותיו. כך מדווח היום (שלישי) ה"ניו יורק טיימס". בתחילה ניסו מהנדסי הצבא לבנות תעלות שינקזו את מימי האגם, אולם ללא הצלחה.

"כמאה אלף בני אדם יפונו על מנת להבטיח את ביטחונם", אמר ליו נינג, שר התשתיות הסיני. "עדיף להם להתלונן על הטרחה שבפינוי מאשר לבכות אחרי אסון נוסף", הוסיף.

מפולות הבוץ יצרו סכר טבעי על נהר מרכזי בטנגג'יאשן, צפונית לביצ'ואן, אחת העיירות שנפגעו מרעש האדמה שאירע ב-12 במאי בצורה הקשה ביותר. רשויות ההצלה החליטו לפנות את כל התושבים המתגוררים באזורים שייפגעו אם הסכר יקרוס. גשמים רבים ירדו בחלקים מסצ'ואן, ומפלס המים בנהר הסכור עלה.

למרות הסכנה, מסוקים הורידו מהאוויר ציוד ומכשור שנועד לניקוז האגם החדש, ובימים האחרונים מתבצעת עבודה מסביב לשעון. כל הדרכים המובילות לנהר נהרסו ברעש. רעידות המשנה שאירעו באיזור מאז הרעש המרכזי הרסו כמעט חצי מיליון בתים.

מניין הנספים: 67,183

שלטונות סין החלו במבצע הטיית מים לתעלות מלאכותיות מכ-35 אגמים שנוצרו לאחר שמפולות בוץ חסמו זרימת נהרות. כ-600 חיילים ושוטרים הגיעו לאגם טנגג'יאשאן שבמחוז, במטרה לפוצץ בדינמיט את הבוץ החוסם את זרימת נהר ג'יאהה (גובה המים באגם עלה ל-725.3 מטרים). השלטונות חוששים כי האגם יעלה על גדותיו ויציף את כל האזור.

בתוך כך, ממשלת סין הודיעה אתמול כי לא תכפה את "מדיניות הילד היחיד" על משפחות שילדיהם נהרגו או נפצעו קשה ברעש או על משפחות שאינן יכולות להביא יותר ילדים לעולם. ברעש משנה בעוצמה של 6 בסולם ריכטר שהורגש ביום ראשון בסצ'ואן נהרגו לפחות שמונה בני אדם, כאלף נוספים נפצעו ומעל ל-70 אלף בתים נהרסו.

מניין הנספים הרשמי ברעידת האדמה שפקדה את סצו'אן ב-12 במאי עומד כעת על 67,183 הרוגים; 361,822 פצועים; ו-20,790 נעדרים. 5 מיליון בני אדם נותרו מחוסרי בית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully