וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: "המחסור במזון חמור מהטרור"

טלי גולדשטין

27.5.2008 / 11:06

על רקע הזינוק הנרשם באחרונה במחירי מזון בסיסיים כגון אורז וחיטה, תתכנס בשבוע הבא פסגה מיוחדת ברומא לדון בדרכים לפתור את המשבר

מנהיגים מכל רחבי העולם יפגשו בשבוע הבא כדי לדון בדרך למנוע מעשרות מיליוני מעניי העולם מלרעוב למוות, כתוצאה מהזינוק במחירי המזון. לפי דיווח ה"גרדיאן" הבריטי, הפסגה ברומא תקרא לשליחת סיוע מיידי למדינות עניות, בהן נמצאים התושבים בסכנה של תת תזונה. כמו כן, תטווה הפסגה אסטרטגיות לטווח ארוך לשיפור תפוקת המזון הגלובלית. את הפסגה תנחה סוכנות המזון והחקלאות של האו"ם (FAO ).

חלק מההצעות שיעלו על סדר היום בפסגה, יהיו הקמת קרן מזון עולמית וקביעת תקנים בינלאומיים לגבי ייצור דלקים אורגניים. גידולי התירס, בעיקר בארצות הברית, המשמשים לייצור דלק אורגני "אשמים" בגניבת שטחי גידול של יבולים ומשאבים אחרים, דבר הפוגע בתפוקת המזון העולמית.

הצורך הדחוף בכנס התעורר בעקבות הזינוק המדהים שנרשם באחרונה במחירי מוצרי מזון בסיסיים. מחיר האורז הוכפל מאז ינואר האחרון, בעוד מחיר מוצרי החלב, פולי הסויה, החיטה והסוכר רשמו עליות ניכרות אף הם. התושבים העניים בערים היו אלו שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהתייקרות מחירי המזון. כתוצאה מכך, פשט גל של אי שקט חברתי ברחבי העולם, לרבות מצרים, קמרון, ניגריה והאיטי.

הפסגה ברומא היא הראשונה בסדרה של פגישות רמות דרג המיועדות למצוא פתרון למה שמנהיגים רבים ברחבי העולם מכנים כיום כ"איום גדול יותר על היציבות הבינלאומית מאשר אפילו הטרור".

סוכנות האו"ם מזהירה כי מגמת התנודתיות ומחירי המזון הגבוהים צפויה להמשיך גם בעתיד הנראה לעין. לפי ההערכות, עלות המזון המיובא למדינות המתפתחות צפויה לעלות השנה ב-40%. "מזון הוא כבר לא סחורה זולה כפי שהיה בעבר. העלייה במחירי המזון תחריף את המחסור במזון ממנו סובלים כיום 854 מיליון בני אדם ברחבי העולם", אמר עוזר מנכ"ל סוכנות האו"ם למזון וחקלאות חאפז גאנם. "אנו עומדים בפני הסכנה שמספר הרעבים יצמח במיליונים נוספים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully