וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג תחת השפעת סמים והורשע בהריגת שישה

נתיב נחמני

27.5.2008 / 9:44

ירון ברכה הורשע היום בבית המשפט בהריגת 6 אנשים, בהם אחיו התאום, בעת שנהג תחת השפעת סמים ונכנס לצומת במהירות 171 קמ"ש

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ירון ברכה, בן 28, שהואשם בהריגת שישה אנשים, בהם אחיו התאום, לאחר שהיה תחת השפעת אלכוהול וסמים והתנגש עם רכבו ברכב אחר, הורשע היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב בעבירות ההריגה שיוחסו לו. שופטת המחוזי ד"ר עדנה אדלר קפלן קבעה כי עדותו הראשונית שלא נהג ברכב וכי אינו זוכר דבר מהארוע אינה קבילה מבחינתה. "רושם בלתי מהימן עשה עלי הנאשם ולא האמנתי לדבריו".

בתחילת המשפט כפר בהאשמות נגדו וטען כי לא נהג ברכב, אך במהלך המשפט חזר בו והודה כי נהג ברכב, אולם לא הודה בשאר האשמות שיוחסו לו. בעקבות זאת, נקודות המחלוקת במשפט היו מהירות נסיעתו, האם עבר ברמזור אדום והאם היה תחת השפעת סמים. במשפט נקבע, כי ברכה נכנס לצומת בו אירעה התאונה במהירות 171 קילומטר לשעה.

לאחר התאונה, בזמן שאושפז בבית החולים וכשהיה מחוסר הכרה, נלקחו ממנו דגימות שתן ודם ללא אישורו והמחלוקת היתה אם הדגימות קבילות או לא. בסופו של דבר קבעה השופטת כי דגימת הדם נלקחה כדין, אך סירבה לקבל את תוצאות דגימת השתן שגם הן הוכיחו לכאורה שהיה תחת השפעת סמים בעת שנהג ברכב.

לאחר שקיבלה את הראיות וקבעה כי עדותו של הנאשם אינה נאמנה, החליטה השופטת להרשיעו בשש עבירות הריגה. זאת למרות שהמקרה הוא תוצאה של רצף אירועים אחד.

"הנאשם נהג בפזיזות ואדישות"

מכתב האישום עלה כי בסמוך למועד התאונה צרך ברכה סמים מסוג קוקאין ומריחואנה וכי הוא היה שתוי. ריכוז האלכוהול בדמו לאחר התאונה עמד על 158 מ"ל לליטר, כאשר הרמה המותרת לנהיגה היא 50 מ"ל בלבד. עוד עלה, כי ברכה נהג לתוך הצומת באור אדום במהירות של לפחות 171 קמ"ש, כאשר המהירות המותרת במקום היא 90 קמ"ש בלבד.

באותו הזמן עמד בצומת גינתון רכב מסוג יונדאי בו נהג משה בן גיגי ועמו ארבעה מחבריו לעבודה באגד - יצחק כהן, דוד יונה, אהרון בנישו וקשפור מיכאל. כאשר הרמזור התחלף לירוק נכנס רכב היונדאי לצומת ואז פגע בו ברכה בעוצמה רבה. ברכה הוא הניצול היחידי מן התאונה, בה איבדו את חייהם שישה בני אדם, כולל אחיו התאום שישב לצדו. "הנאשם נהג בפזיזות ומתוך אדישות לתוצאות מעשיו, תוך שהוא נוטל במודע סיכון בלתי סביר למשתמשים", נכתב בכתב האישום.

  • עוד באותו נושא:
  • ירון ברכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully