וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל הבטיחה לשחרר את קונטאר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.5.2008 / 8:50

מקורות בכירים אישרו ל"אל-אחבאר" כי אולמרט העביר לחיזבאללה מסר, לפיו אישר את שחרור רוצח בני משפחת הרן, כחלק מעסקה לשחרור החטופים

בזמן האחרון הושגה התקדמות משמעותית במגעים בין ישראל לחיזבאללה לגיבוש עסקה להחזרת שני חיילי המילואים החטופים, אלדד רגב ואהוד גולדווסר. מקורות בכירים אישרו לעיתון הלבנוני המקורב לחיזבאללה, "אל-אחבאר", כי עופר דקל, שליח ראש הממשלה לניהול המשא ומתן לשחרור החטופים, העביר לחיזבאללה מסר לפיו אולמרט אישר את שחרורם של חמישה שבויים לבנונים, ביניהם הרוצח סמיר קונטאר.

המסר הישראלי, שהועבר באמצעות מתווך גרמני העובד כיועצו של מזכ"ל האו"ם, כלל הבטחה לשחרר את קונטאר, נסים נסר (אסיר יהודי-לבנוני שהואשם בריגול לטובת חיזבאללה וסיים לרצות את מאסרו), חוסיין סלימאן, מאהר כוראני ומוחמד סרור. בנוסף אישר אולמרט להעביר גופות של עשרה מפעילי חיזבאללה שנהרגו במלחמת לבנון השנייה. בתמורה, כאמור, יוחזרו רגב וגולדווסר. המקורות לא מסרו לעיתון אם השניים חיים או מתים.

בנוסף מסרו המקורות כי לאחר שישראל ניסתה לשכנע את חיזבאללה להתנות את שחרורו של קונטאר בהעברת מידע על הנווט השבוי רון ארד, הודיע חיזבאללה כי אינו מעוניין בכך. לפי הדיווח, המתווך הגרמני העביר את המסר לישראל "וזאת לאור העובדה שחיזבאללה הוכיח כי השקיע מאמצים כבירים לנסות לאתר את ארד".

אחיו של קונטאר התראיין אתמול לסוכנות הידיעות הצרפתית ומסר שם כי "בתוך חודש יקרה דבר חיובי לאחי ולכל העצורים בבתי הכלא הישראליים". לדבריו, הוא קיבל איתותים חיוביים כי שחרור אחיו צפוי לקרות בקרוב. על אף הדיווחים בתקשורת הישראלית לפיהם חיזבאללה לא דורש לשחרר אסירים פלסטינים, המקורות הבהירו כי הארגון דורש לשחרר אסירים נוספים, ביניהם פלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully