וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם בין הסגל הזוטר לראשי האוניברסיטאות

נעמה טלמור

26.5.2008 / 22:05

על פי ההבנות, יקבלו חברי הסגל והמורים מן החוץ חודשי שכר נוספים. השביתה שתוכננה למחר בוטלה. הצדדים ימשיכו בדיונים

בוטלה שביתת הסגל האקדמי הזוטר שתוכננה להתקיים מחר באוניברסיטאות. זאת, לאחר שנציגי הסגל הזוטר וועד ראשי האוניברסיטאות הגיעו הערב (שני) להבנות עקרוניות. בשבועות הקרובים הם ידונו בפרטי ההסכם העתידי.

בין היתר, על פי הסכם העקרונות שנחתם הערב בין הסגל הזוטר לועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה), יקבלו 6,000 המסטרנטים בישראל שני חודשי שכר נוספים במהלך הקיץ. כמו כן, המורים מן החוץ יקבלו ארבעה חודשי שכר נוספים, זכויות אקדמיות וסוציאליות והכרה בשנות הוותק שלהם.

"אנו מודים מאוד בערב היסטורי זה לשרת החינוך יולי תמיר שעזרה וזכרה את תקופתה כסגל זוטר", כך אמר לוואלה! חדשות שיאון קורן, יו"ר הפורום המתאם של ארגוני הסגל הזוטר. "כמו כן אנו מודים לור"ה על שהצעידו את ההשכלה הגבוהה קדימה והשקיעו במנייה הבטוחה - חברי הסגל הזוטר", סיכם קורן בהתרגשות.

פרופ' מנחם מגידור, יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) ונשיא האוניברסיטה העברית בירושלים בירך הערב על ההסכם אמר כי "אני שמח שעקרונות ההסכם סוכמו באופן חיובי המאפשר מהלך לימודים תקין " מגידור הוסיף כי "הגענו להסדר טוב שנותן מענה להסדרת תנאי העסקתם של חברי הסגל הזוטר ".

"מהפכה בתנאי ההעסקה"

גיל גולדנברג, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב בירך אף הוא על ההבנות שהושגו. "לאורך כל הדרך לחצנו הן על ור"ה והן על הסגל הזוטר להגיע לפתרון המשבר, רגע לפני השביתה ממנה חששנו כל כך. ניתן לומר בזהירות כי ההעסקה הפוגענית כמעט ומסתיימת. כעת ניתן לטפל במעמדם של עובדי הקבלן באוניברסיטאות".

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, בועז טופורובסקי אמר בתגובה להסכם כי מדובר ב"מהפכה בתנאי העסקתם של חברי הסגל הזוטר והנני מברך על כך."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully