וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחודש הקרוב: ניסוי במערכת כיפת ברזל

יהושע בריינר

26.5.2008 / 21:21

מנכ"ל משרד הביטחון פנחס בוכריס "מכיוון שמדובר בפיקוח נפש, התקבל היתר הלכתי לעבוד בשבת". ראשי מועצות: ספק אם המערכת תעבוד

מנכ"ל משרד הביטחון פנחס בוכריס עדכן היום (שני) את ראשי הרשויות המקומיות ביישובי עוטף עזה על ניסוי משמעותי הצפוי להיערך בחודש הבא במערכת ליירוט טילי קסאם "כיפת ברזל". המערכת פותחה בשנתיים האחרונות על ידי "רפא"ל", ולאחרונה אישרה הממשלה תקציב של יותר מ-800 מיליון שקלים לפיתוחה. ראשי רשויות רבים בעוטף עזה הביעו לאחרונה ספק ביכולת המערכת ליירט רקטות, שכן אין ביכולתה ליירט רקטות הנופלות בטווח הנמוך מ-4.5 ק"מ.

בפגישה נכחו ראשי המועצות האיזוריות אשכול ושער הנגב, וכן ראש עיריית אשקלון ושדרות. בוכריס אמר בפגישה כי ישנה התקדמות מרשימה בפיתוח כיפת ברזל והיא משביעת רצון, בנוסף אמר כי העבודה נעשית 24 שעות ביממה ומכיוון שמדובר בפיקוח נפש של ממש, אף התקבל היתר הלכתי לעבוד על פיתוחה גם במהלך השבת. בוכריס הסביר למתנגדי המערכת מדוע תותח הלייזר (מערכת הנאוטילוס) אינו מתאים לצרכי ישראל.

מעדיפים מערכת תוצרת כחול לבן

ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, אמר כי "אני מאמין באמונה שלמה שפיתוח מערכת כיפת ברזל היא הדרך הנכונה, ואני סומך על הטכנולוגיה הישראלית שתיתן מענה לאיום הקסאם". מנגד אמר ראש מועצת שער הנגב, אלון שוסטר, כי "אני לא מצליח להבין עד הסוף כיצד עמדה של יצרנית מערכות נשק כל כך רצינית נחשבת בעיני מערכת הביטחון כלא רצינית. נכון שהצבא האמריקאי לא זקוק לנאוטילוס, אך לנו יש צרכים שונים, ואפשר לבדוק את תותח הלייזר נגד איום הרקטות".

מערכת כיפת ברזל בנויה ממכ"ם מיוחד של התעשייה האווירית, המזהה את השיגור לעבר שטח ישראל. בתא השליטה והבקרה יישב קצין ממערך הנ"מ, שיראה היכן הרקטה צפויה לנחות. במידה ומדובר במקום מאוכלס, הוא נותן את ההוראה לשגר טיל מיירט, היוצא ממשגר הנמצא בסמיכות. בתוך כ- 15 שניות מרגע יציאת הקסאם, אמור הטיל המיירט לפגוש אותו באוויר ולפוצצו.

מערכת הנאוטילוס הינה מערכת מיוחדת הנעה במהירות האור ובעזרת קרן לייזר אינפרא אדום יוצרת מגע עם הרקטה ומפוצצת אותה באוויר. המערכת מגיעה עד לטווח של כעשרה קילומטרים. "היא תספק תשובה לכל איום רקטי שמגיע מרצועת עזה, החל מהפצמ"רים ועד לקסאמים", אמר אל"ם (במיל') יוסי ארזי, מומחה למערכות נשק, "היתרון הגדול בנאוטילוס הוא הגנה מושלמת לכל היישובים שבעוטף עזה. היא יירטה מאה אחוזים מהרקטות במהלך ניסויים בארה"ב."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully