וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגזענות האיטלקית מרימה את ראשה המכוער

טלי גולדשטין

26.5.2008 / 21:43

מספר תקריות קשות של שנאת זרים נרשמו לאחרונה ברחבי מולדת הפאשיזם. במקביל, אישרה הממשלה חקיקה נוקשה נגד מהגרים

הכנסייה הקתולית האיטלקית העניקה היום (שני) את ברכתה, המסויגת, לממשלתו השמרנית החדשה של סילביו ברלוסקוני. במקביל, דחקה הכנסייה בממשלה למהר ולטפל בנושאים הבוערים על הפרק, לרבות ההגירה, הביטחון ומשבר הפסולת בנאפולי.

הקרדינל אנג'לו בנסקו, ראש איגוד הבישופים האיטלקים, אמר כי הכנסייה מצפה ל"תקופה של יציבות פורה" לאחר שהקואליציה בראשות ברלוסקוני זכתה ברוב גורף בבחירות הכלליות בחודש שעבר. נאום הקרדינל לווה בנימה פייסנית כלפי הממשלה החדשה לאחר שנים של מחלוקות בין הכנסייה לממשל השמאל-מרכז הקודם לגבי סוגיות שנויות במחלוקת, כגון זכויות ההומוסקסואלים והפלות.

בנאומו הדגיש הקרדינל את הצורך בשיתוף פעולה פוליטי על מנת לפתור את הבעיות במדינה ובראש בראשונה את משבר הפסולת בנאפולי. העיר הדרומית היתה עדה לעימותים חוזרים ונשנים בין המשטרה למפגינים לאחר שהממשלה ניסתה להקים אתרים חדשים להשלכת פסולת ברבעים העניים של נאפולי, בניסיון להביא לפתרון זמני של משבר הזבל המתמשך. בנסקו דחק בתושבים, המתנגדים להקמת מזבלות באזורי מגוריהם, לשתף פעולה עם הרשויות.

עוד קרא הקרדינל לממשלה לשלב זרים, השוהים באיטליה באופן חוקי, כדי שאלו לא ימצאו עצמם מסוגרים ב"גטאות". עם זאת, לא הזכיר בנסקו את המדיניות החדשה והנוקשה שאושרה על ידי ממשלת ברלוסקוני בשבוע שעבר במטרה להילחם בפשיעה ובהגירה הבלתי חוקית לאיטליה - מדיניות עליה ספגה הממשלה ביקורת עזה מצד מדינות אירופיות והאו"ם. המדיניות החדשה קובעת כי הגירה בלתי חוקית גוררת עונש מאסר, היא מקשה את האפשרות לבקש מקלט באיטליה וקוראת להענשת איטלקים המשכירים דירות למהגרים לא חוקיים.

השעיר לעזאזל: הצוענים

באחרונה נרשמו מספר תקריות של שנאת זרים ברחבי איטליה. בשבת יצאה קבוצה של רעולי פנים חמושים במקלות למסע הרס בשכונת מהגרים בבירה רומא. במהלך הבליץ בן עשר הדקות, תקפו כעשרים בני אדם מסעדה בבעלות מהגר הודי ושתי חנויות של בנגלדשים, ונעלמו לפני שהמשטרה הספיקה להגיע למקום. לפני מספר ימים, המון הצית חנות צוענים בנאפולי.

בחודש שעבר, אלפי בני אדם קיבלו בהצדעה פשיסטית את ג'יאני אלמנו לתפקיד ראש העירייה החדש של רומא. אלמנו, ניאו פשיסט לשעבר, נבחר לתפקיד לאחר שהבטיח להוציא מרומא 20 אלף מהגרים שלדבריו, עברו על החוק. אתמול אמר אלמנו כי הוא מזועזע מהתקיפה, והבטיח להעניש את האשמים. פיירו פסינו מהאופוזיציה העלה את החשש מפני "גל של אלימות על רקע גזעני" שיזרע אימה במדינה.

שכונת פינטו, בה ארעה התקיפה, מאוכלסת ברובה על ידי מהגרים, סטודנטים ואמנים, וידועה בדרך כלל בדו-קיום של שלום. לדברי המשטרה, התקרית נבעה ממחלוקת בין איטלקי למהגר על גניבת כסף. "איטליה היא לא מדינה גזענית", אמר שר הפנים רוברטו מרוני מהמפלגה הצפונית, המתנגדת להגירה. "תקריות מסוג זה לעיתים מתעוררות על רקע פשעים אותם מבצעים מהגרים לא חוקיים", הוסיף.

סקר שפורסם בשבוע שעבר באיטליה על רקע הצתת מחנות צוענים בנאפולי, קובע כי 68% מתושבי המדינה תומכים בגירוש 150 אלף הצוענים החיים בארצם, על אף שלרבים מהם יש אזרחות איטלקית. הסקר גם חשף כי רוב המשתתפים בו מעוניינים למחוק מעל פני האדמה את מחנות הצוענים. כ-70 אלף צוענים הם בעלי אזרחות איטלקית, וביניהם כ-30 אלף צאצאי הצוענים שיושבו במחנות באיטליה עוד במאה ה-15. השאר באו בעשורים האחרונים, בעיקר לאחר המלחמות בבלקן. כ-10,000 צוענים באו מרומניה לאחר שזו הצטרפה לאיחוד האירופי בינואר 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully