וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרא"פ: המשטרה לוקחת את העניינים לידיים

26.5.2008 / 19:40

לאחר שבוע של אלימות נגד מהגרים המשתוללת במדינה, פתחה המשטרה הדרום אפריקאית במעצרים נרחבים של עשרות חשודים

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: נעמה דרור)

שעות ספורות לאחר שנשיא דרום אפריקה תאבו מבקי קרא לרגיעה במדינה, ולסיום האלימות נגד מהגרים אפריקאים, פתחה המשטרה במבצע נרחב במטרה לעצור עשרות בני אדם החשודים במעורבות בתקיפות. בגל האלימות נגד מהגרי עבודה מארצות אפריקאיות אחרות נהרגו מאז השבוע שעבר לפחות חמישים מהגרים, מרביתם מזימבבואה ומוזמביק, וכ-25 אלף איבדו את בתיהם.

על מבצע המעצרים הוחלט לאחר שנמתחה ביקורת חריפה על ממשלת דרום אפריקה על תגובתה האיטית לגל האלימות החריף ביותר מאז תום משטר האפרטהייד לפני 14 שנים. הממשלה גם הואשמה על שלא טיפלה כראוי בעוני שרבים תולים בו את האשם לפרוץ המהומות.

אלפי בני אדם צעדו בשבת ברחובות יוהנסבורג, העיר הגדולה בדרום אפריקה, בקריאה לשים קץ לאלימות במדינה. בנאום אתמול בטלוויזיה הממלכתית, אמר מבקי שאל לדרום אפריקאים לפגוע באפריקאים אחרים, והבטיח כי ממשלתו מחויבת לשים קץ לאלימות.

"אנחנו ניצבים היום בפני מצב מביש ומשפיל בתור אומה שהרשתה לקומץ אנשים לבצע פשעים נגד אפריקאים אחרים החיים בארצנו", אמר מבקי. לפני מספר ימים הוא הודיע כי אישר את התערבות הצבא בניסיון לעצור כליל את ההתקפות של אזרחי המדינה כנגד מהגרי העבודה, רובם מזימבבואה השכנה, הסובלת מכלכלה קורסת ואינפלציה משתוללת. מבקי קרא לתושבי דרום אפריקה לגלות נדיבות כלפי זרים, ואמר כי שגשוג מדינתו קשור לזה של שאר מדינות אפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully