וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קריאתו של אלדד מכשירה רצח פוליטי"

26.5.2008 / 19:26

ח"כ זבולון אורלב קרא לחברו לסיעה לחזור בו מקביעתו כי מסירת הגולן היא בגידה שדינה מיתה. פינס: "אלו מילים שהורגות"

"שמעתי בתדהמה את קריאתך כי מי שמוסר שטחים דינו מיתה, ולא האמנתי למראה עיני ולמשמע אזני", כך כתב הערב (שני) ח"כ זבולון אורלב (האיחוד הלאומי - מפד"ל) לחברו לסיעה ח"כ אריה אלדד, וקרא לו לשוב בו מדבריו כאילו מוסר שטח מישראל דינו מיתה.

"טרם הספקנו להתאושש כחברה וכמדינה מרצח ראש הממשלה יצחק רבין, שנבע ממניעים פוליטיים, באה קריאתך הנותנת הכשר לרצח פוליטי נוסף", המשיך אורלב. "אף שאני שותף מלא יחד עמך למאבק נגד החזרת רמת הגולן, אני פונה אליך לחזור בך מקריאתך זו".

גם יושב ראש האופוזיציה חבר הכנסת בנימין נתניהו (ליכוד) קרא לאלדד לחזור בו מדבריו. נתניהו שהגיע לישיבת השדולה לאחר שאלדד אמר את דבריו, גינה את הדברים ואמר כי "דבריו פסולים ואינם ראויים, בדמוקרטיה חילוקי דעות מוכרעים בקלפי ובבחירות ולא בשום דרך אחרת".

"כופר בכללי המשחק הדמוקרטי"

מוקדם יותר היום אמר ח"כ אלדד בכינוס של ישיבת השדולה למען הגולן בכנסת, כי "מסירת רמת הגולן לסורים היא בגידה. אני מבקש להחזיר לשיח הציבורי את הגדרת הבגידה בדין הפלילי שאומר: 'מי שעשה מעשה שיש בו כדי להוציא שטח מהמדינה ומשליטתה המדינית דינו מיתה".

בהמשך פנה אלדד במכתב ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, ודרש "לחקור את הצהרת ראש הממשלה על המשא ומתן עם הסורים ואף להעמידו לדין באשמת בגידה". לדברי אלדד, כיוון שראש הממשלה הצהיר בקולו שהוא מקיים באמצעות מתווך טורקי מו"מ עם סוריה, שתכליתו חתימת הסכם שלום תמורת מסירת רמת הגולן לסוריה עולים מעשיו לכדי עבירת בגידה. אלדד הדגיש כי חוק רמת הגולן מחיל את החוק הישראלי על רמת הגולן ולכן איזור זה הוא חלק ריבוני של מדינת ישראל.

מנגד, פנה גם ח"כ אופיר פינס (העבודה) ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד ח"כ אלדד בגין אמירתו. לדברי פינס, "אלדד משתמש במילים שהורגות. הוא כופר בכללי המשחק הדמוקרטי ומקומו לא בכנסת. לאחר רצח רבין אסור לאפשר לאיש ציבור להסית ולהמריד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully