וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח תאיר ראדה: ההורים תובעים פיצויים

קובי מנדל

26.5.2008 / 18:48

הורי הילדה שנרצחה בבית ספרה תובעים יותר מ-2.5 מיליון שקל מהרשויות המקומיות, ביה"ס והמדינה. "חובת ביה"ס כחובת הורה לילדו"

בני משפחת הנערה תאיר ראדה, שנרצחה בבית ספרה בקצרין לפני כשנה וחצי, יגישו מחר (שלישי) לבית המשפט המחוזי בחיפה תביעת פיצויים בסכום העולה על 2.5 מיליון שקלים. ההורים תובעים את בית הספר התיכון "נופי גולן" בו למדה תאיר, את המועצה המקומית קצרין, המועצה האזורית גולן, משרד החינוך ומדינת ישראל.

בכתב התביעה, אותו יגיש עו"ד אושרי שלוש, יטענו ההורים כי הנתבעים אחראים למחדלים מזעזעים שהביאו למקרה הטרגי. "די אם נזכיר את הגדר הנמוכה המקיפה את בית הספר, הפרצות בגדר והפקרת השערים רוב הזמן ללא השגחה. בית הספר הנהיג מדיניות ליברלית בכל הנוגע לכניסת זרים לשטחו מתוך שאננות, ותרבות ה'סמוך'".

עוד נטען כי למרות שתאיר לא שבה לכיתתה מההפסקה הקצרה הרי שילקוטה נותר על הכיסא, איש מבין הצוות החינוכי לא שם לב להיעדרה והשיעור נמשך כרגיל. רק בשעות הערב נמצאה גופתה עם סימני אלימות באחד מחדרי השירותים שהיה נעול מבפנים. כמו כן, לטענת ההורים, קצין הביטחון של הרשות המקומית באותו יום היה חניך בקורס הכשרת קציני ביטחון למוסדות חינוך ומכאן יוצא שמונה לתפקיד ללא הכשרה מתאימה.

עו"ד שלוש מסר לוואלה! חדשות, כי בית המשפט העליון קבע במספר רב של פסקי דין כי חובת הזהירות של צוות בית ספר כלפי תלמידיו כמוה כחובת הורה כלפי ילדו. "מדובר בהורים מדהימים שנתנו הכל למען בתם, ואנו מבקשים לנסות לפצות ולו במעט את משפחת ראדה בגין הכאב והסבל שנגרם להם עקב המקרה המזעזע", אמר שלוש. במקביל, נמשך בבית המשפט המחוזי בנצרת משפטו של רומן זדורוב המואשם ברצח הנערה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully