וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתיופיה: עונש מוות לרודן מנגיסטו

טלי גולדשטין

26.5.2008 / 18:43

הרודן לשעבר, הגולה בזימבבואה מאז 1991, הורשע ברצח והעלמת מאות אלפי אינטלקטואלים ומתנגדי משטר בשנים 1978-1979

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: נעמה דרור)

בית המשפט העליון באתיופיה גזר היום (שני) על השליט לשעבר, מנגיסטו היילה מריאם, גזר דין מוות. ב-2006 הרשיע בית משפט אתיופי את הרודן לשעבר ברצח עם על פשעים שביצע במהלך 17 שנות שלטונו אחרי משפט שנמשך 12 שנה. אז נגזר על מנגיסטו, הנמצא בגלות בזימבבואה מאז הודח ב-1991, מאסר עולם.

בית המשפט העליון הפך את הפסיקה הקודמת ואת בקשת הנאשמים להקל בעונש בטענה כי גזר הדין הקודם לא תאם את חומרת פשעיהם. מנגיסטו ועוזריו הורשעו בעבירות של רצח עם, רצח, מעצר לא חוקי ועיקול בלתי חוקי של נכסים על ידי בית המשפט העליון של המדינה.

מנגיסטו והחונטה הצבאית "דרג" הצליחו להדיח את הקיסר היילה סלאסי מהשלטון ב-1974. האישומים נגד מנגיסטו, ששלט מאז באתיופיה עד 1991, נגעו לתקופת "הטרור האדום" ב-1977-1978, שבמהלכה נרצחו או נעלמו עשרות אלפי אנשים - בעיקר אינטלקטואלים ומתנגדי משטר - בניסיונו של מנגיסטו להפוך את המדינה לקומוניסטית. גופותיהם הושלכו לקברי אחים או פשוט הושארו מוטלות ברחובות, ממתינות למשפחות שיבואו לאוספן.

"בית המשפט החליט לדחות את ערעור הנאשמים", צוטט השופט, דסטה גברו, על ידי סוכנות הידיעות הצרפתית. "הוא גזר עליהם במקום גזר דין מוות". לפי דיווח רשת ה-BBC, שניים מיועציו הפוליטיים של מנגיסטו, שגם עליהם נגזר גזר דין מוות, חיים במתחם השגרירות האיטלקית בבירה אדיס אבבה, שם מצאו מקלט מאז ברח מנגיסטו מהמדינה. 16 בכירים נוספים במשטרו מרצים עונש מאסר בכלא בעיר.

לפי החוק האתיופי, הנשיא הוא האדם היחיד שיכול להעניק חנינה במידה ובית משפט גזר מוות. לעת עתה, לא מתכוונת זימבבואה להסגיר את מנגיסטו בחזרה לאתיופיה, עמדה שעשויה להשתנות במידה ונשיא זימבבואה רוברט מוגבה יפסיד בסיבוב השני של הבחירות הכלליות בחודש הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully