וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסירת הגולן היא בגידה ודינה מיתה"

פנחס וולף

26.5.2008 / 16:47

בכנס שדולת הגולן אמר ח"כ אלדד: "מי שעשה מעשה כדי להוציא שטח מהמדינה דינו מיתה". רן כהן: "דברי בלע כמו בימים לפני רצח רבין"

"מסירת רמת הגולן לסורים היא בגידה", כך אמר היום ח"כ אריה אלדד (איחוד לאומי-מפד"ל) בכינוס של ישיבת השדולה למען הגולן בכנסת. "אני מבקש להחזיר לשיח הציבורי את הגדרת הבגידה בדין הפלילי שאומר: 'מי שעשה מעשה שיש בו כדי להוציא שטח מהמדינה ומשליטתה המדינית דינו מיתה". אלדד הבהיר כי מדובר בקביעה של בית המשפט ולא במעשה של איש פרטי. הוא קרא ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית.

בתגובה לדברי אלדד פנה ח"כ אופיר פינס (העבודה) ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד אלדד. לדבריו, "ח"כ אלדד משתמש במילים שהורגות. הוא כופר בכללי המשחק הדמוקרטי ומקומו לא בכנסת". ח"כ רן כהן (מרצ) הודיע כי יפנה ליועץ המשפטי לממשלה בתלונה נגד אלדד בחשד להסתה. "דברי הבלע הללו מזכירים את הימים שלפני רצח רבין ואסור שיישמעו", אמר. גם ח"כ שלמה מולה (קדימה) הצטרף לדברי כהן, ואמר כי "מנהיגי הימין הקיצוני לא למדו דבר מרצח ראש הממשלה רבין. עליו לחזור בו במהירות מדבריו או שאקרא ליועץ המשפטי לחקור אותו בחשד להסתה".

גם ח"כ זבולון אורלב, חברו לסיעה של אלדד, תקף את אמירתו במכתב ששלח לאלדד: "שמעתי בתדהמה את קריאתך ולא האמנתי למראה עיני ולמשמע אזני. טרם הספקנו להתאושש כחברה וכמדינה מרצח ראש הממשלה יצחק רבין, באה קריאתך הנותנת הכשר לרצח פוליטי נוסף של ראש ממשלה. אני משוכנע כי אתה שותף לדעה שרצח פוליטי, לא רק שהוא פסול מכל וכל מבחינת ההלכה היהודית ומבחינת החוק הישראלי, אלא שהוא עלול לדרדר ולהביא לקריסת המשטר הדמוקרטי. אף שאני שותף מלא יחד עמך למאבק נגד החזרת רמת הגולן, אני פונה אליך לחזור בך מקריאתך זו".

"העם חזק יותר ממנהיגיו"

בכינוס השדולה למען הגולן אמר יו"ר השדולה בכנסת, ח"כ ישראל כץ (ליכוד), כי "נקודת האור היא כרגע עמדת הציבור בישראל, 70% מהציבור מתנגדים לנסיגה מרמת הגולן, העם יותר חזק ממנהיגיו".

יו"ר האופוזיציה חבר הכנסת בנימין נתניהו (ליכוד) אמר כי "יצחק רבין אמר בזמנו כי מי שיעלה על הדעת לרדת מרמת הגולן יפקיר את ביטחון ישראל. טילים ארוכי טווח אכן יכולים להגיע מאירן לכל נקודה בארץ, אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים לוותר על גובה אסטרטגי".

גם חבר הכנסת יורם מרציאנו (עבודה) נכח בדיון ואמר כי "חלקים גדולים במפלגת העבודה נמצאים עם הגולן ואינם תומכים בנסיגה. אני חושב שלא יכול להיווצר מצב שכל משא ומתן נתחיל בכך שאנו מוותרים ואז מדברים. אני אומר לא לנסיגה מרמת הגולן".

השר לענייני גמלאים רפי איתן אמר כי "לתת חלק מרמת הגולן זה כמו לתת חלק מתל אביב. הנימוק הביטחוני הוא נימוק ממדרגה ראשונה. מעבר לכך יש שם עשרות בתי כנסת שכל אבן עתיקה זועקת לשמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully