וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרי לנקה: 7 הרוגים בפיצוץ ברכבת

טלי גולדשטין

26.5.2008 / 17:52

בפיצוץ ברכבת נוסעים בפרברי הבירה קולומבו נפצעו גם כשישים בני אדם. לפי הערכות, ארגון המחתרת "הנמרים הטמילים" אחראי לפיגוע

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

שבעה בני אדם נהרגו היום (שני) וכשישים נוספים נפצעו בפיצוץ ברכבת עמוסת נוסעים בפרברי בירת סרי לנקה, קולומבו. לפי הערכות, מורדים מארגון המחתרת "הנמרים הטמילים" אחראים לפיצוץ. דובר הצבא, תת אלוף אודייה נאנייאקרה, דיווח כי בין ההרוגים גם אישה בהריון. הפיצוץ ארע במהלך שעת העומס בתחנת הרכבת דהיוולה בפרבר הדרומי של קולומבו. לפי דיווח הטלוויזיה הממלכתית, כמאתיים בני אדם היו על הרכבת בעת הפיצוץ.

קולומבו מהווה בחודשים האחרונים יעד לסדרה של התקפות נגד אזרחים ואנשי ביטחון כאחד, והרשויות מטילות את האחריות על ארגון "הנמרים הטמילים". צבא סרי לנקה ולוחמי המחתרת מנהלים מלחמת אזרחים בת 25 שנים, הסובבת סביב דרישת "הנמרים הטמילים" למדינה טמילית עצמאית בצפון ובמזרח האי, המיושב ברובו על ידי סינהלזים.

הלחימה בין הצדדים הסלימה מאז תחילת השנה, כשהממשלה הפרה את הפסקת האש, שהושגה בתיווך נורבגיה. הצבא והמחתרת מאשימים זה את זו בפגיעה מכוונת באזרחים – בין אם בתקיפות מחבלים מתאבדים טמילים בדרום המדינה או בתקיפות הצבא במעוזי המחתרת בצפון.

תחנת הרכבת דהיוולה כבר היוותה יעד לתקיפות בעבר. ביולי 1996, נהרגו למעלה מ-70 בני אדם בשני פיצוצים בתחנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully