וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמ"ן: "סוריה מתעצמת במקביל לשיחות"

פנחס וולף

26.5.2008 / 16:39

ראש חטיבת המחקר באמ"ן, תא"ל ביידץ, אמר בכנסת, כי "סוריה שוקדת על העצמה צבאית בטילים וברקטות". על חמאס אמר כי הוא ממשיך לשקוד על הוצאת פיגועים

"השיחות שסוריה מנהלת עם ישראל נובעות מאינטרס אישי", כך אמר היום (שני) ראש חטיבת המחקר באמ"ן, תא"ל יוסי ביידץ בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. "גם אם המהלך לא יצליח, הדבר יקרין שלסוריה יש פנים אחרות, ושהם רציניים בכוונתם להגיע לשלום". בנאומו סקר ביידץ את היחסים עם סוריה, החיזבאללה והפלסטינים.

"במקביל לשיחות עם ישראל, סוריה שוקדת על העצמה צבאית בעיקר בטילים וברקטות", אמר ביידץ, "היא ממשיכה להעצים את חיזבאללה, והיא לוקחת חלק משמעותי בהעברת הנשק לדרום לבנון". בנודע לציר סוריה-אירן, טען ביידץ כי "לא קיימת לסורים דילמה האם לשנות את יחסם לאירן בעקבות השיחות עם ישראל".

בהתייחסו ליחסים עם חמאס ברצועת עזה, אמר ביידץ כי על אף שחמאס דורש את הסרת המצור באופן מלא כחלק מהסכם רגיעה, "הוא ממשיך לשקוד על הוצאת פיגועים". לדבריו, זרימת כלי הנשק לרצועה ממשיכה, והחמאס שוקד על פיתוח נשק קיים. "נעשה שיפור בטווחי הטילים ונסיון מתמיד להאריך אותם", אמר.

לטענת ביידץ, שליטתו של אבו מאזן ביהודה ושומרון מוגבלת ואף "תדעך בהדרגה". הוא הוסיף, כי "אם לא יוכנסו פקטורים חדשים, יש סיכוי שאבו מאזן לא יתמודד לבחירות לנשיאות בינואר 2009".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully