וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלפרונים נשארים במעצר

נתיב נחמני

26.5.2008 / 15:26

מעצרם של יעקב אלפרון ובנו אלעד, החשודים בהחזקת נשק ללא רישיון, הוארך ביום בלבד. עורכי דינם: "לא ניתן להשתמש באקדח שנתפס"

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (שני) את מעצרם של יעקב אלפרון ובנו אלעד, החשודים בהחזקת נשק ללא רישיון, לאחר שבחיפוש שערכו בלשי משטרת כפר סבא בביתם נתפס אקדח.

מהדיון שנערך בבית המשפט עולה כי באקדח שנתפס לא ניתן לעשות שימוש מיידי, מכיוון שאין בו תוף וציר תוף, בלעדיהם לא ניתן לירות בנשק. בדיון נכח רק הבן אלעד, מאחר שאביו אושפז אתמול בערב בבית החולים "וולפסון" בחולון, לאחר שחש ברע במהלך חקירתו.

עורכי דינם של האלפרונים, שי נודל וגיא פרידמן, מתחו ביקורת קשה על התנהלות המשטרה בתיק. לדבריהם, לא ברור מדוע המשטרה עצרה רק את יעקב ואלעד בעוד, שהאקדח נתפס בבית המשפחה כולה. עורכי הדין חזרו ושאלו את הטוען המשטרתי מדוע הבן בנוסף דרור לא זומן לחקירה, מדוע אהובה, אם המשפחה, לא זומנה ומדוע עומר האח הקטן במשפחה, שנמצא באותה העת בבית, לא נעצר.

"עיכבנו את עומר לחקירה ואז שחררנו אותו כי הוא היה צריך ללכת לבית הספר", טען נציג המשטרה. בתגובה שאל נודל: "ואלעד צריך ללכת לצבא, אז למה אתם לא משחררים גם אותו?".

"אין הצדקה להמשך המעצר"

נודל מתח ביקורת גם על התמשכות החקירה, ועל המשטרה שלטענתו סומכת על בית המשפט, שיאפשר לה לעצור את האלפרונים לעוד כמה ימים. עוד טען כי כבר אתמול יצר קשר עם הקצין האחראי על התיק, והציע לו כי יביאו את דרור הבן לחקירה, אך המשטרה לא עשתה דבר בנושא, ואילו היום היא מציגה את חקירתו של דרור כפעולה שלא הספיקה לעשות ועליה להשלימה, טרם שחרור אביו ואחיו.

לדברי הסניגורים, בשל העובדה שבאקדח חסרים חלקים, לא ניתן להתייחס אליו כאקדח, ולכן לא ניתן לקבל את בקשת המשטרה. "זה כמו שאקח צינור ברזל ויעצרו אותי ויגידו שיש לי אקדח כי זה נראה כמו קנה".

"אני לא יודע מה רוצים מאיתנו, סתם רודפים אחרינו", אמר אלעד אלפרון בצאתו מאולם הדיונים. "מה שהם תפסו זה אקדח קטן בגודל האצבע שלי. לאחותי הקטנה יש אקדח מים - אולי זה מה שהם מצאו שם".

"אינני סבור כי יש הצדקה להמשך מעצרם של החשודים חמישה ימים כפי שביקשה המשטרה. את פעולות החקירה המתבקשות ניתן לבצע תוך זמן קצר יותר", קבע שופט השלום יצחק יצחק, והורה להאריך את מעצר השניים עד מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully