וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הלחץ: יוקצו 60 מיליון לשירות הלאומי

פנחס וולף ונעמה טלמור

26.5.2008 / 15:01

נמצא פתרון למשבר תקצוב בנות השירות הלאומי, לאחר שרה"מ נענה ללחצי ראשי הציונות הדתית. המשבר הבא: המכינות הקדם צבאיות

משרד ראש הממשלה ומשרד החינוך הגיעו היום (שני) לפתרון בעיית התקצוב של בנות השירות הלאומי. לפי ההסכם, המדינה תקצה 60 מיליון שקל לתוכנית בנות השירות, לפי מיפוי של צרכים שייעשה על ידי משרד החינוך. בתוך כך, שר הביטחון אהוד ברק אמר היום במהלך ישיבת סיעת העבודה כי ידון עם שרת החינוך יולי תמיר על מציאת פתרונות לתקצוב המכינות הקדם צבאיות, שגם הן מצויות בקשיים תקציביים.

"אנו שמחים מאוד", אמר היום לוואלה! חדשות, ירון לוץ, מנכ"ל האגודה להתנדבות בשירות לאומי, המפעילה למעלה מ-40% מהשירות הלאומי. "אני חושב שזה פרי מאמצים של הרבה אנשים טובים מכל גווני הקשת הפוליטית החברתית – מה שמוכיח שאין זה מפעל פוליטי אלא לאומי". עם זאת, ביקש לוץ להסב את תשומת הלב לכך ש"אנו עלולים להיתקל באותה הבעיה בדיוק בעוד שנה שוב".

לפני כשבועיים הודיעה שרת החינוך תמיר על ביטול 3,160 תקני השירות הלאומי בשל קשיים תקציביים. החלטתה של תמיר עוררה ביקורת חריפה בקרב חוגי הציונות הדתית. יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, אף הטיח בה כי "בן גוריון מתהפך בקברו על הדברים שאת עושה נגד הציונות. את עושה פוליטיקה של 'שלום עכשיו' נגד הציונות הדתית על גבם של ילדי ישראל. את פועלת באותו האופן כמו בנושא הקו הירוק והנכבה". בתגובה, ראש הממשלה אהוד אולמרט הודיע לפני כשבוע כי התקנים יישארו על כנם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully