וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העירייה דורשת לאטום את בית המחבל

שולמית אביצור

26.5.2008 / 13:53

עיריית י-ם תגיש כתב אישום על חריגות בניה נגד משפחת המחבל מישיבת מרכז הרב. לטענתה "אין קשר בין ההריסה לפיגוע"

ארבעה חודשים לאחר הטבח בישיבת מרכז הרב, דורשת עיריית ירושלים לאטום שתי קומות בביתה של משפחת המחבל. העירייה החליטה להגיש כתב אישם נגד המשפחה בגין חריגות בניה שהתגלו בבית בשכונה ג'בל מוכבר שבמזרח העיר.

"הבית עצמו נבנה בהתאם להיתר בניה בשנות ה-90, אבל המשפחה בנתה כ-300 מטר מרובע ללא היתר, ולכן אנחנו נדרוש לאטום את החלקים האלה", אמר לוואלה! חדשות צחי כץ, הממונה על הרישוי והפיקוח בעיריית ירושלים. לדבריו, אין מדובר בנקמה במשפחת המחבל, אלא בפעולה שגרתית, שמבוצעת באופן מקרי בבית המשפחה. "העירייה פועלת באופן שגרתי לאיתור עבירות בניה, ובמקרה הגיע תורו של הבית הזה, בלי שום קשר לפיגוע שביצע המחבל שגדל בו".

הסיבה: נקמה?

בימים שלאחר הפיגוע, בו נרצחו ביריות שמונה נערים, התעורר לחץ ציבורי כבד להריסת ביתה של משפחת המחבל, ופעילי ימין ניסו לממש בעצמם את ההריסה. מאות פעילים הגיעו לבית המחבל, כשהם נושאים שלטים עליהם נכתב בסגנון "לגרש את האויב הערבי", קראו "מוות לערבים", התפרעו, יידו אבנים לעבר הבית והתעמתו עם המשטרה.

כץ טוען כי "זו לא נקמה. אם היו רוצים לעשות משהו בעקבות הלחץ הציבורי לאחר הפיגוע, היינו יכולים לעשות את זה בסמוך לאירוע עצמו. אבל אנחנו עובדים לפי תכנית עבודה והגענו לבית באופן אקראי".

לדברי מאיר מרגלית מ"הוועד הישראלי נגד הריסת בתים", דווקא מדובר בנקמה ברורה. "זה פשוט לעג לרש, אין לזה תוחלת ואין תכלית. העירייה עושה מעצמה צחוק, כי כל עו"ד ממולח וכל אדריכל טוב יצליחו לבטל את האישום בקלות". לדברי מרגלית, "אין ספק שהצו הזה נועד לספק יצרים אפלים של נקמנות ורדיפה, והוא בא משיקולים לא ענייניים. כפי שהאספסוף ניסה להרוס את הבית לאחר הפיגוע, עכשיו העירייה מתנהגת כמו אספסוף ומנסה לפגוע בבית של אנשים חפים מפשע, וההוכחה לכך היא שהמשטרה לא הצליחה להגיש נגדם כתבי אישום. הפיגוע היה פשע נורא, אבל אין מקום במדינה נאורה לעונש קולקטיבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully