וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים התפרצו לבית איסתא בתל אביב

נעמה טלמור

26.5.2008 / 13:10

הסטודנטים, שמחזיקים בלמעלה מ-50% ממניות החברה, טוענים כי הדירקטוריון רוצה להחליש את כוחם בחברה באופן בלתי חוקי

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

עשרות סטודנטים זועמים התפרצו הבוקר (שני) לבית איסתא בתל אביב, במחאה על התנהלות החברה כלפיהם. נציגי הסטודנטים טוענים להתנהלויות בלתי חוקיות בחברה, בה הם מחזיקים למעלה מ-50% מהמניות. לטענת הסטודנטים, רוצה דירקטוריון החברה להחליש, שלא על פי חוק, את שליטת הסטודנטים בחברה ל-43%.

איסתא, "איגוד סטודנטים לתיור אקדמי", נוסדה בשנת 1956 על ידי סטודנטים ישראלים. תקציב אגודות הסטודנטים ברחבי הארץ נשענות, בין היתר, על רווחיה של איסתא בכדי לממן מלגות ופעילויות נוסופות עליהן אחראיות האגודות.

הסטודנטים הגישו תלונה במשטרה על כך שביום חמישי האחרון מנעו מהם להכנס, שלא על פי חוק, לישיבת דירקטוריון בה הוחלט בין היתר על העלאת שכרו של יו"ר הדירקטוריון ואישור בחירתו מחדש. בהפגנה הבוקר הפריעו הסטודנטים למהלך העבודה בחברה. שוטרים שהוזעקו למקום ניסו בתחילה לפנות את הסטודנטים הזועמים, אך כשהבינו שאין בידם סמכות חוקית לכך, לא נותר בידם אלא לעזוב את המקום.

"הסטודנטים שותפו בקבלת ההחלטות"

מחברת איסתא נמסר היום, כי "על פי חוק החברות, תקנון החברה והוראות הזימון לישיבת האסיפה הכללית של החברה, רשאי להשתתף בישיבה מי שהעביר אישור עדכני בדבר מספר המניות המוחזקות על ידו. למרות העובדה שיו"ר התאחדות הסטודנטים הגיע לישיבה ללא האישור הנדרש ע"פ חוק, הוצע לו להשתתף בישיבה ולאחריה לנסות לפתור את הסוגיה המשפטית.
למרבה הצער, הוא התנגד להצעה ובחר לעורר פרובוקציות מחוץ למשרדי החברה".

"בעניין הישיבה בעלת ההשלכות על מניות הסטודנטים, אליה פורסם זימון כדין כחודש לפני קיומה, הוחלט מהסיבה האמורה לעיל, בהצעת נציגי החברה, כלל לא לדון בנושא והיא נדחתה בשבוע ימים".

"ההחלטות שהתקבלו, לרבות עסקת בעלי העניין ושכר היו"ר אושרו ע"י ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה ברוב מוחלט של נציגי הסטודנטים לרבות בתמיכת יו"ר התאחדות הסטודנטים עד לפני שבוע".

"חשוב להבהיר כי העניין המדובר הוא עניין שבין בעלי השליטה אשר לא נוגע להתנהלותה השוטפת של החברה עצמה וכי האשמות בדבר מחטפים אינן במקומן, מעיבות על שיתוף הפעולה בן שנים בין בעלי השליטה בחברה ומהוות עלבון לאינטליגנציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully