וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התרעה על מנהרה הביאה לפינוי החיילים"

יהושע בריינר

26.5.2008 / 11:47

כך אומר קצין בכיר בצה"ל. בשבועות האחרונים הצטברו במערכת הביטחון התרעות ספציפיות על מנהרות תופת המכוונות אל הבסיס

התרעה על מנהרה הנחפרת מתחת לבסיס מנהלת התיאום והקישור בארז היא בין היתר שהביאה לפינוי החיילים בבסיס, כך אמר לוואלה! חדשות קצין בכיר, יום לאחר החלטת מתאם פעולות הממשלה בשטחים יוסף מישלב להעביר את החיילים והאזרחים המשרתים במקום לבסיס מרוחק יותר.

בשבועות האחרונים הצטברו במערכת הביטחון ידיעות לפיהן ארגוני הטרור ברצועה חופרים מנהרות מתחת לבסיס, במטרה לחדור אליו ולבצע פיגוע בתוכו, וייתכן שאף לחטוף חיילים או אזרחים. בצה"ל אומרים כי בשנה האחרונה ביצעו הפלסטינים עליית מדרגה בכל הקשור לשיפור המערך התת קרקעי, מה שמתבטא בעיקר במנהרות להברחת אמצעי לחימה, וגם במנהרות אל תוך ישראל.

לדברי הקצין הבכיר, פיצוץ משאית התופת בשבוע שעבר זירז את תהליך העברת החיילים, לאחר שעבודת מטה בנושא החלה כבר לפני חודשיים בעקבות הגברת ההתרעות על ניסיונות לפיגועים גדולים בבסיס ובמעבר ארז הסמוך. הרמטכ"ל גבי אשכנזי גיבה את האלוף מישלב בהחלטתו.

"איום המנהרות היה אחד המניעים לפינוי החיילים מהבסיס", אישר גורם ביטחוני, "מדובר בבסיס הקרוב ביותר לגדר ועבור החמאס הוא יעד מבוקש לפיגועים. תוסיף לזה את העובדה שהמעבר מייצג עבור ארגוני הטרור את הממשלה ואת הצבא, ובתקופה האחרונה הצטברו התרעות חמות על פיגועים ומנהרות שמכוונות אל עבר המקום. לאור האיומים זה כרגע המענה שלנו".

על אף שמערכת הביטחון מנסים להדגיש כי מדובר במעבר זמני בלבד, נראה כי בחודשים הקרובים לא יוחזרו החיילים לבסיס. "אם היה מדובר רק בירי של רקטות ופצצות מרגמה, ברור שהחיילים היו נשארים. אבל ברגע שהאיומים הופכים להיות על חדירה ופיגועי תופת, זה משנה את התמונה", הוסיף הגורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully