וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכה מרצח - לאחר 4 שנות מאסר

נתיב נחמני

26.5.2008 / 12:03

העליון קיבל את ערעורו של אלכסנדר גרנדיסקי וזיכה אותו מחמת הספק מרצח חברו לפני 5 שנים."לא השתכנענו מעבר לספק סביר"

בית המשפט העליון זיכה הבוקר (שני) מרצח את אלכסנדר גרנדיסקי, לאחר שריצה ארבע שנות מאסר מתוך מאסר עולם שנגזר עליו בגין רצח. בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע את גרנדיסקי לפני כחמש שנים ברצח של פליקס דוכובני בקרית גת.

בכתב האישום נטען כי גרנדיסקי חנק למוות את דוכובני במהלך קטטה שפרצה בין השניים, לאחר שדוכובני חשד כי גרנדיסקי גנב ממנו טלפון סלולרי. הרשעתו הסתמכה על סמך עדות של חברו, מקסים מליכוב, שנכח גם הוא בזירת הפשע וטען במסגרת עדותו כעד מדינה כי גרנדיסקי הוא שגרם למותו של המנוח. זאת, למרות שבעודותו הראשונית טען כי לא היה נוכח במקום בזמן ביצוע הפשע.

הרכב שופטי העליון, בראשות השופט אשר גרוניס, קבע כי העדפת עדותו המאוחרת של מליכוב אינה יכולה לשמש כעילה להרשעתו של גרנדיסקי. "בדיני נפשות עסקינן, ממצא המאמץ את הגירסה השנייה חייב שיהיה מעבר לכל ספק סביר". הם הוסיפו כי הראיות שנמצאו בזירת הפשע אינם מתיישבים בהכרח עם גרסתו השנייה של מליכוב.

השופטים אף מתחו ביקורת חריפה על הפרקליטות, שלא שקלה להעמיד לדין את מליכוב, למרות שהיה יסוד סביר להניח שהוא היה מעורב ברצח. "לא נכחד כי תוצאה זאת מעוררת אי נחת", ארו השופטים. "שלושה אנשים ישבו בדירה, אחד הומת, והשניים האחרים יצאו". לדבריהם, "מחמת הספק שיש בנוגע לגרנדיסקי, החלטנו לזכות אותו".

פרקליטו של גרנדיסקי, עו"ד בני נהרי, אמר בתגובה לוואלה! חדשות כי "לצערי הרב אחרי ארבע שנים של מאסר שווא בכלא, הרוצח האמיתי עדיין מסתובב חופשי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully