וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבל פרס מהנשיא ויתרום אותו לפלסטינים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.5.2008 / 10:15

פרופ' ממפורד, מתימטיקאי אמריקאי מוערך, יתרום את כספי הפרס שקיבל אתמול בכנסת למען שוויון זכויות לסטודנטים פלסטינים

המתמטיקאי האמריקאי המוערך פרופ' דיוויד ממפורד, שקיבל אתמול (ראשון) במשכן הכנסת את פרס וולף היוקרתי מידיו של הנשיא שמעון פרס, הודיע כי יתרום את ההכנסות מהפרס לטובת קידום שוויון הזדמנויות עבור סטודנטים פלסטינים. פרופ' ממפורד החליט לתרום מחצית מסכום הפרס לאוניברסיטת ביר זית ברמאללה ואת המחצית השנייה לארגון "גישה", הפועל למען זכות התנועה והזכות לגישה לחינוך של הפלסטינים.

הפרס הוענק אתמול לפרופ' ממפורד בידי נשיא המדינה שמעון פרס, ובמעמד יו"ר הכנסת ושרת החינוך, כהוקרה על עבודתו התיאורטית פורצת הדרך בתחום הגיאומטריה האלגברית. פרופ' ממפורד, אחד המתמטיקאים הידועים בעולם, מרצה כיום באוניברסיטת בראון שבארה"ב, לאחר שסיים את לימודיו באוניברסיטת הרווארד ואף שימש שם כמרצה במשך שנים רבות.

פרופ' ממפורד הסביר את מניעיו לתרום את הפרס. "כיום, לימודי המתמטיקה בישראל הם ברמה גבוהה ביותר בקנה מידה בינלאומי. גורם חיוני לכך הוא היכולת לקיים חילופי רעיונות חופשיים בין אנשי אקדמיה מרחבי העולם - אשר יכולים לנסוע באופן חופשי, ללמד וללמוד האחד מן השני. הדבר אינו כך בשטחים הפלסטיניים הכבושים, בהם החינוך נאבק על קיומו ואפשרויות התנועה מוגבלות ביותר".

"לפיכך החלטתי לתרום את חלקי בפרס וולף למתמטיקה על-מנת לסייע לקהילה האקדמית בשטחים הפלסטיניים הכבושים לשרוד ולשגשג. קיומה של קהילה זו יקבע את אופיו של הדור הבא של העם הפלסטיני, ויקבע האם מתמטיקאים פוטנציאליים יזכו בהזדמנות להיות חלק מהקהילה המתמטית הבינלאומית - אותה קהילה אשר טיפחה אותי", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully