וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למה שהפקידה תשרת בבסיס כ"כ מאוים?"

26.5.2008 / 0:25

גורמים ביטחוניים בכירים מגבים את ההחלטה לפנות חיילים מהבסיס בארז: "אם מחבל היה הורג את הטבח בבסיס, כולם היו זועמים"

"למה צריך להעמיד חיילים שלא עברו שום הכשרה מקצועית בבסיס כל כך מאוים?" - כך אומר גורם בכיר בצה"ל בתגובה להחלטתו של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יוסף מישלב, לפנות את חיילי המנהלה מבסיס מנהלת התיאום והקישור שבמעבר ארז.

הבכיר דווקא מביע תמיכה בצעד מעורר המחלוקת: "מדובר בבסיס שסופג לא רק קסאמים ופצצות מרגמה, אלא גם משמש יעד עבור פיגועי תופת", הוא אומר. "יש איום תמידי של מנהרות חבלה אל תוך הבסיס וניסיונות כמו פיצוץ של משאית התופת בשבוע שעבר. אין טעם שהפקידה או מש"קית הת"ש יבצעו את עבודתן במקום שכזה".

בנוסף, מתברר כי ההחלטה של האלוף מישלב קיבלה גיבוי גם מהרמטכ"ל גבי אשכנזי. "פונו בסך הכל מספר מועט מאוד של חיילים מהבסיס, שכולם חיילי מפקדה", אומר הבכיר. "נאמר והם נשארים בבסיס, ומחבל שחודר לבסיס הורג את הטבח. ביום שלמחרת כולם יזעמו איך צה"ל שם באחד המקומות המאוימים ביותר חייל שלא עשה שום הכשרה מעבר לטירונות בסיסית. ההורים של החייל ישאלו אותנו איך הצבנו אותו שם".

לדבריו, "הצעד הזה נעשה על מנת להגן על החיילים במקום. מספר הלוחמים באזור יישאר כפי שהוא, בהתאם להערכות המצב". לדבריו, אותם חיילים שפונו יכולים לבצע את עבודתם גם ממקום מרוחק יותר ומאוים פחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully